annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Frauduleuze verkoper?

hloth
Community-lid

Goedenavond allemaal,

ik koop vaak iets in duitsland, maar heb nu snel geboden op iets dat ik graag wilde hebben en gewonnen en achter af heb ik het gevoel dat het iet klopt om de volgend redenen:

1) Advertentie geeft aan dat betalen via paypal mogelijk is, maar na het winnende bod stuurt de verkoper een mail dat betalen via paypal niet mogelijk is voor exportartikelen en vanwege extra kosten. Hij stelt voor om het geldbedrag direct te betalen en vermeld zijn bankgegevens in de mail

2) Verkoper geeft in advertentie aan, dat hij maar 1 set automatten heeft en na mijn winnende bod, wordt hetzelfde artikelel meteen weer te koop aangeboden

3) Verkoper is al sinds 2008 actief op ebay, maar heeft geen enkele referentie (dus ook geen positieve)

4) Verkoper stuurt in engels en duits vrij directe en opdringerige mails met de vraag of ik direct op zijn bankrekening het bedrag wil overmaken de ja of de nee

Wat vinden julllie hiervan? Is dit te vertrouwen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet Humbert

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Frauduleuze verkoper?

kopersbescherming
Community-lid

Op eBay.de is PayPal verplicht voor nieuwe verkopers, dat zegt verder niets.


Maar punt 2 en 3 zijn min -/- punten.


De verkoper wil graag van u weten waar die aan toe is.



Ik denk dat die nergens aan toe is, bewaar de negatieve feedback voor als u er aan toe denkt te zijn.



Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Frauduleuze verkoper?

stephanthecollector
Community-lid

Als er PP wordt aangeboden dan mag u met PP betalen, wil de verkoper dat niet dan is dat zijn probleem!



Dat de verkoper het object opnieuw heeft aangeboden dat zegt niets, ook niet als in de tekst staat dat er maar een voor handen is.



senl bieden is niet verstandig dat blijkt maar weer, u komt er nu achteraf achter dat de verkoper geen feedback heeft terwijl dat simpel te zien is en te checken.



U bent nu niet verplicht om het op een andere manier dan PP te betalen, informeer de verkoper hierover en vertel hem dat je alleen met PP betaald, helpt dat niet dan rest een rode feedback te geven!

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Frauduleuze verkoper?

robvangenderen
Community-lid
Onthoud deze gebruiker “Borica Cikarevic” dit is een oplichter. Zover is het bij mij niet gekomen gelukkig, het is me al eens overkomen namelijk, dus ik ben altijd extra voorzichtig. Deze verkoper vraagt vriendelijk hoeveel telefoons je wilt hebben etc… blabla
In eerste instantie zag het er normaal uit, dus mijn adresgegevens gegeven, etc. Hij/zij zei netjes dat hij het via eBay wilde afhandelen, dat is altijd goed. Ik betaal enkel alleen via PayPal, maar gaf hij geen antwoord op natuurlijk. Ze hebben een hekel als je vragen gaat stellen, dus zo veel mogelijk vragen stellen. Dan worden ze ongeduldig en worden kortaf in de mails. Hij/zij gaf ook een link naar zn feedback pagina…
Zn echte naam staat ook op het plaatje (link) “Chingiu Florinel Catalin”
http://img52.imageshack.us/i/naamlooslps.jpg/
Ik kan me niet ook niet voorstellen dat ING Bank filialen in Roemenie heeft
Grtz Rob
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Frauduleuze verkoper?

ING heeft wel een bank in Roemenië.

Aan een gewone naam heb helemaal niemand hier iets, want op ebay zie je alleen gebruikersnamen.

Het noemen van namen is smaad en dus tegen de regels.

Verder is het volstrekt onduidelijk waarom deze persoon een oplichter zou zijn uit je verhaal, in je historie lijst is geen enkele transactie te vinden.

Ok het is wel een oplichter want met googlen heb je hem zo gevonden, maar wees voortaan 's wat specifieker.
En deze oplichter zou alleen op marktplaats actief zijn, dus doet het hier op ebay op geen enkele wijze terzake. 😐

Hier meer: http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1238081017/1095

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 5 van 5
laatste antwoord