annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Is dit oplichting?

Hoi,

Ik heb een vraag. iemand uit Duitsland wilt zijn auto verkopen. Hij zegt dat hij op Ebay staat, maar ik kan hem niet meteen vinden.( ik heb de auto gevonden op autoscout24. Ik krijg onderstaand verhaal, maar ik heb er eigenlijk weinig geloof in. Ik ben niet heel bekend met Ebay, maar als jullie onderstaand verhaal lezen, is dit waarheid of oplichting?

Hij schrijft:
Ik heb een contract met eBay kopersbescherming. De prijs is inclusief verzendkosten en andere kosten. U hoeft alleen het bedrag voor het voertuig te betalen en niets extra's. Ik bied u een periode van 5 dagen (of 300 km) vanaf het moment dat u het voertuig ontvangt om het te inspecteren voordat ik uw geld heb. Ik denk dat dit meer dan eerlijk is voor beide partijen.

De betaling gaat via eBay, niet aan mij, ik wil geen geld vooraf. U heeft 5 dagen inspectie en de mogelijkheid om het voertuig te accepteren of af te keuren op mijn kosten.

eBay controleert de auto op conditie en het papierwerk op volledigheid, ik krijg het geld als ze uiteindelijk besluiten de auto te kopen. Als de auto om wat voor reden dan ook verborgen gebreken heeft of niet is zoals ik u heb geschreven, wijst u de overeenkomst af. In dat geval betaalt eBayer u het geld terug en stuur ik mijn auto terug, op mijn kosten.

Daarom, als u geïnteresseerd bent in het starten van de transactie, stuur me dan uw:

- Whatsapp nummer zodat we makkelijker kunnen overleggen.
- Een kopie van uw identiteitskaart.

 

----------------------------

Ik hoop iets te horen.

Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

Is dit oplichting?

De vraag stellen is hem eigenlijk al beantwoorden.

De auto staat niet op Ebay dus ook geen Ebay kopersbescherming 

Trouwens : en auto ongezien kopen in het buitenland , dat is vragen om moeilijkheden !!

Bericht 2 van 2
laatste antwoord