annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Defect product terugsturen naar het buitenland

Hallo,

 

Ik heb op 3 november een LED lamp gekocht uit het buitenland via Ebay.com.

Toen ik het product ontving, deed hij niets, hij is dus defect.

 

Nu heb ik op 28 november een 'return case' aangemaakt en daarin staat dat de verkoper de verzendkosten moet betalen en dat ik van hem een 'return label' moet ontvangen. Na veel berichten heen en weer wil de gebruiker mij nog steeds geen return label versturen en zegt hij dat ik de verzendkosten moet betalen. 

Ik kan mijn return case niet in het 'resolution center'  vinden, maar via Paypal staat wel dat er een geschil bezig is. Ik kan op geen manier ebay inschakelen om naar de case te laten kijken.

 

Nu heb ik een bericht ontvangen van ebay dat ik het product voor 8 december moet hebben opgestuurd, maar als ik dat doe, betaal ik toch alsnog de verzendkosten?

 

Wil iemand mij helpen of een tip geven?

 

Groeten Kelly (smakkelly)

 

 

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Defect product terugsturen naar het buitenland

De koper moet altijd de retourkosten betalen!!!
Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Defect product terugsturen naar het buitenland

Bedankt voor je informatie.

Het probleem is dat de verzendkosten drie keer zoveel geld bedragen dan het product wat ik heb aangekocht, dit is dus niet haalbaar voor mij. (meer dan 100 euro)

Kan ik, zonder het product terug te hoeven sturen, toch mijn geld terug krijgen?  Want ik neem aan dat als je een compleet defect product ontvangt, dat je gewoon recht hebt op je geld terug?

 

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Defect product terugsturen naar het buitenland

Het probleem is dat, vooraleer iets aan te kopen alle info grondig dient nagelezen te worden. Normaal heb je kopersbescherming indien betaald met paypal. Als bemiddelaar ebay inschakelen zal niet lukken. De kwestie is om het goed aan te brengen bij paypal, zodanig dat je het defecte product moogt houden en de aankoop terugbetaald wordt.
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Defect product terugsturen naar het buitenland

Dat is niet juist beste Anja. In de wet staat dat indien men het gekochte binnen de termijn van 14 dagen

terugzend, om wat voor reden dan ook, de verzendkosten voor de verkoper zijn!!

Elke morgen weer een nieuw begin!
Bericht 5 van 5
laatste antwoord