annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkopers bescherming? Geweldig!

Verzend nooit anders als met een tracking nummer/aangetekend.

 

Ik heb een object verzonden naar Israel, een mevrouw die al langer bij mij koopt.

Enkele weken na het verzenden, nog niet aangekomen.

Koper klopt aan voor haar geld retour, en maakt hier; zonder communicatie/overleg met mij, een "case" van via eBay.com.

Ik reageer hier per omgegaande op met het alle verzendgegevens, inclusief een kopie van de originele bon met trackingnummer voor aangetekende verzending.

Ik schrijf haar ook aan met excuses, en om even haar geduld te vragen.

Niets. Alleen na een week het volledig bedrag ingehouden van mijn Paypal rekening. $72,99 weg...

Case verloren.

 

Ik krijg een week later nog de kans voor een "appeal" (beroep). Leg alles weer uit, alle bewijzen weer overlegd/opgestuurd.

 

Uitkomst? Ebay blijft bij haar beslissing...ik verlies.

 

Dit terwijl ik bij mevrouw haar vorige aankoop, na een klacht van haar over belasting over de goederen in Israel, de INVOER RECHTEN voor haar heb vergoed. Dat noem ik nog eens klantvriendelijk als particuliere verkoper.

 

En dit krijg ik nu als dank.

 

Leuk he, eBay verkopers bescherming?

 

Om te gillen.

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Verkopers bescherming? Geweldig!

U had deze koper direct na de klacht over belasting over de goederen direct op uw bloklijst moeten plaatsen om deze problemen te voorkomen. Verkopersbescherming bestaat niet, dat is altijd zo geweest en dat blijft zo. De hele klachtafhandeling is automatisch, er heeft niemand naar gekeken. Dit is standaard procedure. Verkopen via PayPal is een kwestie van vertrouwen.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Verkopers bescherming? Geweldig!

Dank voor de reactie...
 
Had ik misschien ook moeten doen, ware het niet dat deze mevrouw al 3 jaar met enige regelmaat bij mij koopt.

Na deze uitkomst wel meteen geblokkeerd.

Achteraf gezien, was er met haar altijd wel wat. Ik heb inmiddels begrepen dat zij advocate van beroep is, en het blijkbaar interessant vindt om haar professionele leven mee te nemen naar eBay. Even oefenen 😉

 

Heb dit slechts 1x eerder meegemaakt, maar beide partijen zijn toen in het gelijk gesteld, en mijn geld die was ingehouden op Paypal, is, na een hele tijd wachten, uiteindelijk geretourneerd.

 

Overigens, het pakketje is volgens de tracking gegevens nog steeds niet afgeleverd.

Vraag me af, maar dat is puur uit eigen interesse, of ze het pakketje überhaupt in ontvangst gaat nemen.

Ik heb wel het gevoel haar te willen mailen en een beroep te doen op haar geweten. Zeker gezien haar achtergrond, en hoe ze zich opstelt, zou je toch verwachten dat ze ethisch en met een rein geweten te werk gaat??

 

Ik verkoop nu al jaren internationaal, over het algemeen wel met plezier. Gelukkig niet afhankelijk als hoofd inkomen, maar als ik dat wel was, denk ik dat ik gek was geworden van de gang van zaken op eBay. Hoge kosten en eenzijdige voorwaarden maken het niet leuker. Dan heb ik het nog niet eens over de verzendkosten met tracking/aangetekende post. Over de grens heen, kan je sowieso niets volgen. Pakket krijgt en land-eigen trackingnummer heb ik begrepen. Ik neem zelfs een deel voor eigen rekening om het leuk te houden voor de koper, maar wat heb ik er nu aan?

Niet veel in elk geval.

 

Vraag me af hoe lang ik nog een van de "die hards" blijf. Denk dat het misschien tijd is om langzaam af te bouwen. Zo zijn we over de jaren veel leuke winkels en verkopers kwijt geraakt, en begrijpelijk...eBay bloed langzaam dood ben ik bang, als het zo door blijft gaan.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Verkopers bescherming? Geweldig!

Ben het met u eens.

Ik ben al heel lang actief op eBay, eerst was het heel leuk, toen werd het leuk, toen gewoon, toen minder leuk en daarna nog minder leuk. eBay heeft een streng keurslijf en dat wordt steeds strakker.

Iedereen heeft zijn/haar grens.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord