annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay respecteerd niet de Algemene voorwaarden van de verkoper en de EU wet op online aankopen

Wij verkopen producten die met een logitieke vervoerder moeten worden verzonden dus die kunnen niet met de Post/DHL etc worden verzonden en dus moet de koper het product terug sturen en eenmaal aangekomen moet de verkoper het product nazien op gebreken e.d en dan pas mag Ebay de terug betaling doen.  Onze producten kosten meer dan 2000 euro per stuk...

Helaas gebeurt dit niet, zij wachten niet het bericht af van de verkoper dat het product is ontvangen bij verkoper maar doen direct de terug betaling en staat het product nog bij de koper.
De website van Ebay komt terug dat wij een label moeten kopen en dat dat de koper het terug kan sturen maar zo werkt het niet.  Koper dient het product terug te sturen en de kosten te dragen zie de volgende link  https://eur-lex.europa.eu/eli/dir/2011/83/2022-05-28    Art 6i  en Art 13-3

Ebay moet onderscheid maken met de grote van producten die met de post kunnen worden verstuurd of met een Logistieke vervoerder.   Ook inbouwen dat ze wachten met terug betaling dat de verkoper de goederen eerst terug ontvangt.  Op dit moment zit daar een groot gat in de opbouw van hun site en kan je flink verlies lijden, dit jaar hebben wij al 9000 euro verlies geleden op Ebay.   Dat is wrang.


Ook onze algemene voorwaarden worden niet gerespecteerd die de koper kan lezen als hij op een product pagina staat.   Producten die wij verkopen worden speciaal voor de klant geassembleerd door ons, dit zijn diensten,  diensten vallen niet onder het herroepingsrecht,  helaas kijkt Ebay daar kompleet overheen en beschouwd ze onze Agemene voorwaarden als  niet bestaand.   We begrijpen daar niets van.

Met communicatie met Ebay krijg je dan een Engels antwoord dan weer Duits.
Een miljarden bedrijf kan geen nederlands sprekend personeel in de klantendienst neer zetten ??  grove schande.

Erik

 

 

Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

Ebay respecteerd niet de Algemene voorwaarden van de verkoper en de EU wet op online aankopen

Beste Erik,

Ik sympathiseer met je.  Gezien de hoogte van de schade is het mogelijk aantrekkelijk om er toch werk van te maken. Is er geen branche vereniging oid die iets kan doen?

Bericht 2 van 2
laatste antwoord