annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

aantekening wegens een onbetaald object

Hallo luitjes,

 

Onderstaande email heb ik van de week naar eBay verstuurd, vanwege een vermeend niet betaald item:

 

Hallo, Ik heb vandaag een email van ebay ontvangen, omdat verkoper XXXXXX een geschil zou hebben geopend inzake een niet betaald gewonnen object (autoradio). De veiling van het object heb ik op 8 december 2015 via ebay gewonnen en heb deze dezelfde dag nog betaald. Meteen kreeg ik een email van PayPal dat uit veiligheidsoverweging de betaling uitgesteld zou zijn tot 18 december 2015. Omdat het een verjaarscadeau voor mijn zoon betreft, wilde ik de betaling bespoedigen en heb telefonisch contact opgenomen met PayPal. Een medewerker liet mij weten dat dit alleen kon door de verkoper te vragen de betaling te annuleren, geld van mijn bankrekening naar mijn PayPal rekening over te schrijven en dan het geld via PayPal naar het emailadres van de verkoper te sturen. Zoals door PayPal geadviseerd heb ik de verkoper op 8 december 2015 gevraagd de betaling te annuleren, wat hij dezelfde dag nog heeft gedaan. Vervolgens heb ik geld naar mijn PayPal rekening overgeschreven en heb de verkoper op 9 december een betaling naar zijn emailadres gestuurd. De verkoper heeft dezelfde dag nog per email bevestigd dat het geld ontvangen was en gaf aan het object zo spoedig mogelijk naar me toe te sturen. Zojuist heb ik ook de verkoper per email om opheldering gevraagd. Alles kan ik aantonen d.m.v. de afschrijving van mijn PayPal rekening en door de emailwissel tussen de verkoper en mij. Met vriendelijke groet, XXXXXX

 

Hierop kreeg ik onderstaande email van eBay:

 

Hello ,

Thanks for contacting us about an unpaid item notification you received. 

If you don't pay for an item within 4 days after winning it or using Buy It Now, the seller can open an unpaid item case.  After the case is open, you need to pay within 4 days or the unpaid item may be recorded on your account. Remember that you commit to pay when you buy or bid successfully on an item.

 

-- What should you do? --

Unpaid items can happen as a result of a misunderstanding between the seller and the buyer. We recommend that you contact the seller directly to resolve the problem. Here's how to find the seller’s contact information:
1. Click the "Advanced" link at the top of most eBay pages.
2. In the “Members” section on the left side of the page, click the "Find contact information" link.
3. Enter the seller’s username and the transaction's item number.

 

To appeal an unpaid item that's been recorded on your account, click the "Help & Contact" link at the top of most eBay pages and then click the "Contact us" button on the right. (You may need to sign in.) We'll take the unpaid item off your account if you can provide an accepted form of proof of payment.

 

Learn more about the appeal process here:
http://pages.ebay.com/help/buy/appeal-unpaid-item.html  

Learn more about the unpaid item policy here:
http://pages.ebay.com/help/policies/unpaid-item.html

 

We hope you can work this out successfully with the seller.

 

Thanks,
eBay

 

Vandaag deze email van eBay ontvangen, wat dus aangeeft dat er nog niks is opgelost:

 

Hallo XXXXXX,

 

Er is in de afgelopen 12 dagen geen betaling voor dit object ontvangen.
hizpo01 heeft de transactie geannuleerd en je kunt het object niet meer ontvangen. Bovendien is er op je account een aantekening wegens een onbetaald object gemaakt.

Neem contact op met eBay Customer Support als je al hebt betaald en vermoedt dat de betaling inmiddels moet zijn ontvangen.
 

Wat nu te doen? Ik kan wel weer een mail sturen naar eBay Customer Service, maar had mijn eerste mail al naar toe gestuurd, dus verwacht een zelfde standaard Engelstalig mailtje. Is er geen telefonisch contact met eBay op te nemen?

 

 

Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

aantekening wegens een onbetaald object

Deze email van de verkoper ontvangen, maar wil graag van deze aantekening wegens een onbetaald object af:

 

dear friend,

since you didnot pay via ebay, so ebay system open this dispute. we didnot make any dispute on it.
never mind, it will be closed by ebay system in a few days

we have already shipped out your item with XXXXXX on XXXXXX
it should arrive you really soon

XXXXXX

Bericht 2 van 2
laatste antwoord