annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kun je in Nederland ook een minimumverkoopprijs invoeren als je een veiling hebt?

Ik wil graag een object aanbieden met een startprijs van 1 euro maar ik wil het bv niet onder de 20 euro verkopen. Kan dat ook in Nederland of alleen in andere landen net als beste prijsvoorstel?

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Kun je in Nederland ook een minimumverkoopprijs invoeren als je een veiling hebt?

Dat kan niet op eBay.nl

Wel kun je met 1 euro beginnen en dan vlak voor het eind de veiling voortijdig beeindigen als de minimumprijs niet is gehaald.

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Kun je in Nederland ook een minimumverkoopprijs invoeren als je een veiling hebt?

Wat is de reden dat u dit wil doen?

Als een minimum verkoopprijs al mogelijk zou zijn dan is het in dit geval niet voordelig.

Voor de eerste 75 artikelen per maand betaalt u namelijk geen plaatsingskosten (als particulier dan, op ebay NL.)

Als ik de kosten voor een minimum prijs op andere ebay sites bekijk:

Kosten voor reserved price is ca. 1,50 euro plus 3% van de reserved price.

Voor een veiling met startprijs 1 euro maar minimum verkoopprijs 20 euro zou u dus minstens 2 euro aan kosten kwijt zijn, bovenop de eventuele plaatsingskosten.

Dit terwijl plaatsing met een startprijs van 20 euro niets kost (of 50 cent mits meer dan 75 artikelen per maand).

Het beste is dan ook uw artikel "gewoon" te plaatsen met een startprijs van 20 euro.

 

Overigens zijn veel kopers (mijzelf inkluis) niet echt gediend van veilingen met een (onbekende) minimum verkoopprijs.

Vaak is het zo dat je de hoogste bieder bent maar het artikel toch niet krijgt.

"Reserveprice not met" wekt frustraties op.

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Kun je in Nederland ook een minimumverkoopprijs invoeren als je een veiling hebt?

Dank voor de reacties. Ik wil dit doen omdat het een artikel betreft waar mensen vaak vanaf een euro gaan bieden en dan vaak hoog eindigen. Geef ik een startbod aan van bv 20 euro wordt er veel minder naar gekeken. op de een of andere manier is dat psychologisch denk ik 🙂

 

Ik wilde gewoon ook graag weten of het kan. Het valt me op dat we hier veel dingen niet kunnen en dat is jammer. Zoals bv beste prijsvoorstel vind ik een supergoed instrument.

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Kun je in Nederland ook een minimumverkoopprijs invoeren als je een veiling hebt?

Gekeken wordt er genoeg maar het gaat er toch om dat u uw artikelen verkoopt tegen minimaal voor u gewenste prijzen?

Uiteraard is het beter dat mensen tegen elkaar op bieden maar als uw prijzen schappelijk zijn gebeurd dat toch wel, ook bij wat hogere bedragen. Het is allemaal vraag en aanbod afhankelijk.

 

Ik verkoop veel artikelen maar heb geen behoefte aan beste prijsvoorstel, dat zorgt er voor dat ik minder potentiele kopers krijg.

Dat is pas psychologisch 🙂

 

Plaatst u gewoon artikelen tegen 20 euro en kijkt u het en tijdje aan.

Vergelijk ze met de 1 euro startprijs veilingen qua (totaal-)opbrengst en verkoopvolume.

 

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Kun je in Nederland ook een minimumverkoopprijs invoeren als je een veiling hebt?

Tja dat is voor ieder artikel anders denk ik. Ik verkoop normaal alles met een minimum bieden vanaf en dat gaat prima. Maar denk dat ik dit artikel dan maar niet plaats. Maakt ook niet uit. Genoeg andere spullen en particulier mag er toch niet meer dan 75 per maand aangeboden worden. Dus genoeg om die 75 iedere maand te vullen hahahaha

 

In ieder geval dank voor de reactie.

Bericht 6 van 6
laatste antwoord