op 25-08-2011 14:52
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb een zakelijk account bij ebay en ik kwam er achter dat kopers altijd het recht hebben om een product terug te sturen. Hoe lang kunnen ze dit doen na de aankoop van het product?
Alvast bedankt voor de reactie.
Bij handelaren die aangesloten zijn bij Thuiswinkel Waarborg Keurmerk geldt een termijn van 14 dagen. Als het herroepingsrecht niet in de voorwaarden staat geldt een termijn van 3 maanden. Maar de genoemde 7 werkdagen zijn wel degelijk de wettelijke vastgestelde termijn die voor iedereen geldt die beroepsmatig aanbiedt op internet.
Een aankoop in een fysieke winkel is geen "koop op afstand", dus geldt de wet daarvoor niet (hoewel veel winkels toch een retourservice hebben).
Overigens geldt dit retourrecht ook niet voor artikelen die door middel van een veiling verkocht worden, alleen voor vaste prijs aanbiedingen.
Ik zie nu dat de vraagsteller auto's verkoopt. Ook hiervoor gelden afwijkende voorwaarden, omdat deze over het algemeen niet per post verzonden worden, maar door de koper afgehaald of door de verkoper persoonlijk afgeleverd.
Onderwerp | Kudos |
---|---|
1 |