annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

retour genomen zending

Ik heb, tegen mijn zin, een zending retour moeten nemen. Nu blijkt en er in het pakket niet (compleet) te zitten  wat ik verkocht heb. Het geld moet ik nog terug storten. Als ik het niet zelf terug stort doet eBay het. eBay geeft mij geen antwoord meer, wat kan ik nu nog doen???

Geaccepteerde oplossingen (2)

Geaccepteerde oplossingen (2)

hummelforlife
Community-lid

Ebay betaald niets terug dit gaat via PayPal, dat die twee aan elkaar gelieerd zijn doet niet ter zake!

 

Heb je moeten tekenen voor ontvangst? in dat geval is er weinig wat je kunt doen, als je niet getekend hebt voor ontvangst kun je altijd nog zeggen dat je niets ontvangen hebt.

De koper moet namelijk kunnen aantonen dat jij het pakje terug hebt ontvangen kan hij dat niet dan zal PP de claim waarschijnlijk in jouw voordeel beslissen.

 

Houd dan wel rekening met een negatief, als je het dat niet waard is dan zou ik het geld maar terug storten, overigens ben je dan nog niet gevrijwaard van een negatief want de koper staat vrij om je dit te geven ook al is het geschil opgelost!

 

Uiteindelijk heeft de koper alle macht en zijn de verkopers aan de ebay goden overgeleverd

goedenmorgen,

 

Nu als je het mij vraagt, helemaal niets.

 

zakendoen is een kwestie van vertrouwen

en als de wederhelft het niet zo nauw neemt

dan zijn er dus genoeg mogelijkheden om de

zaak te flessen. zoals je nu op pijnlijke wijze

duidelijk gemaakt wordt.

 

groetjes en een prettige dag,

 

Niek

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

jelinger
Community-lid

U kunt een evenredig gedeelte terugbetalen en Uw bankrekening leegmaken en dan zien wat er vervolgens gebeurt, áls er al iets gebeurt. Het is mij in de loop van de tijd twee keer overkomen dat ik een verkochte en betaalde Rolleiflex camera zonder vorm van proces terug kreeg. Dat moet je dan aan EB melden, vervolgens wordt het betaalde bedrag door PP van je bankrekg. afgeschreven. Maar beide cameras kwamen deels gedemonteerd en met lenzen en lichtmeter omgeruild voor defecte, retour. Daar is niks tegen te doen en ook eBay of PP bieden in zo een geval geen enkele bescherming aan de verkoper.

Alsnog na een bombardement aan emails bericht gekregen dat ze de terugbetaling 5 dagen opschorten om mij de tijd te geven om aangifte van vermissing te doen bij de politie en om foto's te sturen zoals het pakket is aangekomen. Ze schrijven dat ze daarna een beslissing nemen......geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen.

Een vraag stellen