Ik vind het hele systeem van Ebay zeer ondoorzichtig. Ik bied een antieke goocheltruck wereldwijd aan voor een vast prijs van $ 1500,00. Na 2 biedingen (van 150,00 en 800,00, die ik beide afwijs) geeft Ebay mij plotseling een bericht dat mijn goocheltruck verkocht is voor $ 1200,00. Heel vreemd, dat Ebay zonder overleg dan het bod van 1200,00 goedkeurt. Dan komt de afrekening. Op paypal verschijnt de somma van $ 1146,90 . Geen idee waar dan de ontbrekende $ 53,10 blijft. Daarna komt de afrekening van Ebay en die berekent mij € 123,24. wat ongeveer zo'n $ 150,00 is. Dat veel hoger dan de 8,40 % dat je op de site leest. Uiteindelijk brengt mijn goocheltruck na aftrek van alle kosten slechts € 719,00 . Een goed antwoord krijg je niet van Ebay ((slechts mailtjes uit India - denk ik- en een tefefoontje van een slecht Nederlands sprekende dame die in Dublin zetelt) dus ik ben hierin erg teleurgesteld. Ben ik nou zo dom ( om met Louis van Gaal te spreken) of is Ebay gewoon veel te onduidelijk? Wij weet wel hoe t werkt en kan dat eens schematisch vertellen?
... Meer weergeven