op 18-07-2011 16:58
Hallo Allemaal,
Ik heb een paar schoenen verkocht alleen wilt degene het weer retour sturen omdat ze de schoenen niet past. Hoe zit het hier met de commissie en plaatsing kosten omdat ik aangeboden heb om de schoenen weer retour te nemen en haar refund te geven.
Alle bedankt voor de vele nuttige antwoorden. Ik ben nog niet zolang actief op Ebay. Maar als ik het zo bekijk is het niet echt rendabel meer op hier te verkopen. Ten eerste zijn de kosten gewoon te hoog (plaatsingkosten, commissie, commissie paypal). Een deel daarvan wordt doorberekend naar de koper toe , maar de prijs moet ook niet te hoog worden, dus de marges zijn ook niet al te best. Daarnaast heeft de koper veels te veel bescherming tegenover de verkoper. Als ik het zo zie kan een koper ter allertijden het artikel retour sturen en de verkoper draait op voor alle kosten. En er zijn ook een hoop kopers met niet al te goede bedoelingen stel ze stuurt een lege doos retour en bewaard het verzendbewijs voor paypal en eist daarna het geld op. Dat is zomaar een gedachten, maar het zou zomaar kunnen. Misschien moet ik gewoon even doorbijten ik weet het niet. In ieder geval bedankt voor de reacties.
Onderwerp | Kudos |
---|---|
1 |