op 18-07-2011 16:58
Hallo Allemaal,
Ik heb een paar schoenen verkocht alleen wilt degene het weer retour sturen omdat ze de schoenen niet past. Hoe zit het hier met de commissie en plaatsing kosten omdat ik aangeboden heb om de schoenen weer retour te nemen en haar refund te geven.
de verzendkosten om van de koper weer bij jou te komen zijn voor kosten koper. Alle andere kosten (dus aankoop bedrag en de eerste porto) hoort de koper van je terug te krijgen als jij je schoenen terug ontvangt
Als PayPal zegt dat de koper de schoenen terug moet sturen om een refund te krijgen dien je dat als verkoper te accepteren daar ben je ook mee akkoord gegaan toen je een PayPal rekening nam.
Dus als een koper een claim opent wegens het niet voldoen aan de beschrijving of zo iets dergelijks dan zal PP 99 van de 100 keer in het voordeel beslissen van de koper en krijgt diegene zijn geld terug mits men de spullen retour stuurt.
Als dat gebeurt is dan kunt u de koper een verzoek sturen tot het annuleren van de transactie en op die maniet uw kosten terug krijgen, daar moet de koper wel mee akkoord gaan dus dat is afwachten.
Alle bedankt voor de vele nuttige antwoorden. Ik ben nog niet zolang actief op Ebay. Maar als ik het zo bekijk is het niet echt rendabel meer op hier te verkopen. Ten eerste zijn de kosten gewoon te hoog (plaatsingkosten, commissie, commissie paypal). Een deel daarvan wordt doorberekend naar de koper toe , maar de prijs moet ook niet te hoog worden, dus de marges zijn ook niet al te best. Daarnaast heeft de koper veels te veel bescherming tegenover de verkoper. Als ik het zo zie kan een koper ter allertijden het artikel retour sturen en de verkoper draait op voor alle kosten. En er zijn ook een hoop kopers met niet al te goede bedoelingen stel ze stuurt een lege doos retour en bewaard het verzendbewijs voor paypal en eist daarna het geld op. Dat is zomaar een gedachten, maar het zou zomaar kunnen. Misschien moet ik gewoon even doorbijten ik weet het niet. In ieder geval bedankt voor de reacties.
En de verzendkosten dan?
@4
Je kan als verkoper wel aangeven dat je geen spullen retour neemt maar dat is natuurlijk flauwekul! (helaas)
Als verkoper dien je het voor lief te nemen dat kopers indien ze met PP betaald hebben bijna 100% beschermd zijn en dus ook het recht hebben om spullen te retouneren om zodoende een refund te krijgen.
Als je zelf al bij je aanbieding hebt aangegeven,dat je geen objecten retour neemt,moet je je daar wel aan houden,anders nemen sommige kopers natuurlijk een loopje met je..
Er zullen altijd wel mensen zijn,natuurlijk, die iets "proberen" ...Ze zullen de schoenen niet mooi vinden( kan ik inkomen,ze heten niet voor niks Uggs,hahaha(uggly),maar,ga er dan ook niet op bieden.
Als je verstand van Uggs hebt (als koper dan) weet je toch,welke passen of niet passen?
Misschien kun je de koper tactisch aan zijn verstand peuteren,dat,als hij jouw voorwaarden gelezen had, hij of zij had kunnen weten,wat die voorwaarden zijn,namelijk,dat je geen objecten terugneemt.
paypal kan zoveel willen.
Jij hebt je aan de overeenkomst gehouden,namelijk, het geld ontvangen en goede producten geleverd.
Kijk,als er iets mee was(kapot of zo)was het een ander verhaal geweest,maar,de koper klaagt alleen maar,dat ze niet passen!!
Sorry,maar,dat vind ik geen reden,om die dingen(sorry,ik ben geen Uggs fan,maar,dat even terzijde),retour te nemen.
Als ze niet passen,is dat een probleem van de koper en niet van jou: jij hebt goede producten geleverd, ze zijn goed aangekomen.Klaar.
Je kunt hoogsten "als extra service" aanbieden,om ze terug te laten sturen ( moet de koper zelf de verzendkosten betalen) en een andere maat op te sturen,zodra de eerste binnen zijn,maar,dan moet de koper daar ook de verzendkosten voor betalen....
Eeerlijk is braaf, je gaat er toch niet op toeleggen?
Als je dat tegen de verkoper zegt, ben ik benieuwd,wat het commentaar is!
Sterkte en je poot stijf houden!
Ben ik dan niet verplicht ze retour te nemen? Ik dacht dat Paypal dat wel eist als de koper dat wenst??
Die commissiekosten ben je sowieso kwijt-die krijg je niet terug. Plaatsingskosten ook niet.
Overigens,als je bij je advertenties vermeld,dat je geen retourzendingen accepteerd,waarom doe je het dan toch?Dan spreek je je zelf toch tegen?
Als je een paar schoenen ) of ze nu goedkoop of duur zijn) op internet koopt,weet je toch,dat je t risico loopt,dat ze niet passen...
Onderwerp | Kudos |
---|---|
1 |