annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Koper geeft maar geen feedback

Onlangs heb ik een product verkocht via Ebay. De koper heeft deze netjes betaald en ik heb het product opgestuurd. Ook heb ik (positief) feedback gegeven aan de koper.

Nu inmiddels alweer wat later, heeft de koper mij nog steeds geen feedback gegeven. Ik heb hem een bericht gestuurd of hij dit even wilde doen, maar dit bleef helaas achterwege.

Kan ik hier toevallig iets aan doen?

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

Een wijs advies van kopersbescherming, ik ben al regelmatig negatieven tegengekomen met de tekst, stop sending messages no feedback is no feedback...

Stuur eenmalig een bericht en gewoon afwachten, ik krijg zeer regelmatig feedbacks na 40 dagen en soms langer, vaak korter natuurlijk.

Maar de keus is altijd aan de koper zelf.

Antwoorden (5)

Antwoorden (5)

Het komt heel vaak voor X-( , als de tegenpartij zijn feedback maar ontvangt vind die het best.

Als de transactie om wat voor reden dan ook niet goed gaat hoor je ze meteen, maar als je ze positieve feedback hebt gegeven en je vraagt ( na voldoende wachttijd om hun de tijd te gunnen om het uit hun zelf te doen) om ook feedback terug te geven hoor je ze niet meer.

dus ik heb een idee/voorstel en ik hoop dat ebay dat overneemt  om het eerlijker te maken.B-)

Dat als een transactie is betaald en het product is verzonden dat er als er geen feedback wordt gegeven ( na laten we maar een periode noemen als voorbeeld, 60 dagen of een ander reeel moment.)dat er dan automatisch een positief feedback wordt gegeven.

zo hou je het eerlijk, dan krijgt iedereen de feedbackscore waar ze recht op hebben.

Laat maar weten wat jullie ervan denken of post jullie eigen idee om dit probleem tegen te gaan, in de hoop dat ebay het leest en er wat mee gaat doen.

en heeeeeeel veeeeeeel geven om welke reden dan ook geen feedback, als ik kijk naar hoeveel ik verkocht heb en hoeveel feedbacks ik heb, dan heb ik maar zo'n 45% aan feedbacks gekregen.

Je kan blijven aandringen, dan krijg je misschien een negatieve.

Heeft te maken met normen en waarden. We kunnen wat dat betreft een voorbeeld namen aan de Duitsers, die geven altijd feedback, althans zo beleef ik het al jaren.

@mirodb: Dit is precies hoe ik erover denk! Ik heb nu toevallig een koper met meer dan 1100 ontvangen feedback en 8 gegeven feedback... dit gaat echt nergens meer over. Dit soort kopers moet je dan ook echt geen feedback meer geven.

-- Bewerkt door kratgraver op 8 Jun 2011 10:48 CEST
Een vraag stellen