op 16-06-2012 01:03
Leden en Martijn
Ik heb meer dan 500 transacties in 3 maanden gehad, een positieve feedback score van 99.2% geen enkele openstaande rekeningen en ben langer dan 90 dagen lid maar ik kan nog steeds niet onbeperkt verkopen op eBay.
Ik heb nu nog steeds een Verkoperslimiet en mag maar 340 objecten per maand of 500 Euro per maand verkopen.
Aan die 500 Euro zit ik al binnen een week. Ik zit met een grote vooraad en kan niets meer aanbieden door dat verkopers limiet.
Ebay.com heeft me telefonisch aangegeven en beloofd gezien eBay NL policy dat naar 90 dagen lid zijn die beperking er automatich af gaat, ik heb hem nog steeds!
Ik word er gek van, wie weet hoe nu te handelen?
eBay geeft niet thuis of verwijst me door naar een pagina die niet bestaat.
Ik denk dat ik maar ga stoppen met eBay, ik blijf met enorm veel goederen zitten.
Martijn of andere leden ,suggesties ?
Moedeloze verkoper.....:|
@Enschede,
Ik heb al mijn aanbiedingen verwijderd en ook mijn eBay winkel opgezegd zo verdienen ze niets meer aan mij. Ze mogen wat aan mij verdienen als ik ook fatsoenlijk kan verkopen dus verdienen!;\
Snap niet dat eBay niet blij is met grote verkopers, ik leg toch aardig wat centjes neer om op eBay te mogen verkopen en geef aardig wat commissie af.
Je moet wel een account aanmaken met een ander emailadres, je kan namelijk per adres maar 1 account aanmaken! als je een account opzegt kan je met dat emailadres nooit geen nieuw account meer aanmaken!
Krom? ja behoorlijk maar ja het is ebay he!
Ook 2 verkopers accounts op dezelfde naam ?
Heb een zakelijk account.
Martijn reageert trouwens niet meer op e-mails dat behoort niet bij zijn taakomschrijving! hij is alleen van de afdeling gum en censuur ook wel moderator genoemd, alleen heeft hij niet veel meer te doen omdat de forums zijn doodgebloed! Mede dankzij de afdeling gum en censuur!
Ja hoor u mag meerdere accounts hebben! Ook ik had in het begin een limiet maar die duurde niet lang omdat ik als koper al een aardige FB had opgebouwd mijn limiet had meer te maken met PP, ik moest van alles opsturen als bewijs maar daarna nooit geen problemen gehad met aanbieden, er geld wel een maximum als je b.v aanbied op ebay.uk als je daar boven de 100 aanbiedingen komt ben je verplicht een zakelijk account te openen.
Dat is inderdaad zuur, ik heb juist helemaal geen problemen met Duitsers, ik verkoop dan natuurlijk ook totaal andere producten met een lage (ver)koop prijs dan jou deed.
Wat ik me dan al die tijd afvraag; Waarom koestert eBay verkopers als u en mij niet want laten we eerlijk zijn op eBay Nederland zijn maar weinig grote verkopers actief. Je ziet op eBay.de wel hele grote verkopers die gewoon meer dan 200.00 Euro per maand omzetten. Ook die zijn klein begonnen maar zal er op eBay een vorm van vriendjes politiek zijn ? Want ook bepaalde advertenties op voornamelijk eBay.de worden gelinkt naar producten van weer die grote verkopers.
Heb nu 6 dagen geleden een mail verstuurd aan Martijn maar tot op heden ook geen antwoord ontvangen, zullen ze van eBay hier en op deze fora's meelezen ? Lijkt me toch wel!
Het lijkt er wel op dat ze Ebay.nl laten doorbloeden want als je bij de gsm's kijkt zie je bovenaan weer die top verkopers van eBay Duistland en geen Nederlandse verkopers.
Ik heb geen last van de hoge kosten omdat mijn marges bij grote volumes wel redelijk goed zijn, als die limiet eraf gaat kan ik er heel ruim van leven.
Is het trouwens toegestaan om 2 verkopers account's te hebben op eBay ?
Want dan weet ik het wel....
Had u toen ik begon te verkopen ook zo'n limiet en zoja, hoelang duurde die ?
Gr
De reden dat is gestopt ben is dat het me meer koste dan opleverde en ik het zat was om altijd maar de kopers gelijk te zien krijgen, ik heb heel veel porselein verkocht in het verleden (Wade) en ben later overgestapt op Boerenbont en Stripalbums, ik denk dat ik in de loop der tijd wel bijna 800 euro ben kwijt geraakt aan valse cliams en de laatste tijd met name aan Duitsers! :^O
Het gekke is dat het Boerenbont dat ik verstuurde naar Canada, de VS en Australië altijd heel aankwam maar in Duitsland dus niet!
Toeval? ik weet het niet maar wel opvallend in ieder geval.
Voor een Hobbyverkoper als ik was, was het niet meer te bolwerken en dan ook nog de absurde kosten aan ebay en pp hebben mij doen besluiten de pijp aan Maarten te geven!
@Esnchede.
Zeg aub je, we komen uit dezelfde streek:^O
Ik heb nu vandaag weer een koper aan de telefoon gehad die heeft wat gekocht op 8 juni en het is dezelfde dag verzonden. Belt die "Meneer ik heb mijn 2 datakabels niet ontvangen, wilt u die alsnog opsturen vind het wel lang duren"
Kom op!, ik weet voor 99,8 % zeker dat deze het heeft ontvangen en nu bijna 20 dagen later komt die even aanbellen voor nog 2 kabels, oja ,meneer heeft nog geen feedback gegeven dus wat MOET ik doen? Juist 2 opnieuw versturen anders krijg ik weer een negatieve kun je van op an!
Wat mijn ervaring wel is dat Duitsers altijd heel correct en eerlijk zijn in feedback geven. Als ze het hebben ontvangen geven ze binnen 3 dagen een feedback en nooit een negatieve of gezeur. Altijd correct.
Als je me feedback hebt gelezen, die laaste negatieve dat mag toch eigenlijk niet kunnen? Kan eBay hier dan niets aan doen.
Of er moet een concurent achter zitten die denk "Ik pak hem even want zie mijn omzet weglopen".
Ik heb in 3 maanden tijd 890 objecten verkocht en maar 271 feedbacks ontvangen. Denk dat je dan wel een goede verkoper bent in eBay zijn ogen (kosten).
Ga de eerste massal op eBay.de verkopen en hopen ze me feedback score weer op te krikken. Scheelt dat je op DE geen paypal kosten hoeft te betalen omdat ze de betaling even vast houden.
Wat is de reden dat jij gestopt bent dan ?
Dat FB een machtsmiddel is klopt helemaal, daarnaast is het ook een legaal chantagemiddel als verkoper kun je er weinig aan doen.
In mijn ogen heeft u alles gedaan wat u kon maar sommigen zijn nooit tevreden.
Hoeveel FB u nodig heeft om de boel recht te trekken weet ik niet ik weet alleen dat een negatief een jaar blijft staan.
Zolang er aan dit systeem niets veranderd zal het door een aantal koper (mis) gebruikt worden als legitiem middel om gratis in te kopen, daarom is dit systeem ook zo oneerlijk! je kan als verkoper alleen positief geven en o wee als je iets negatiefs schrijft (kan ik over meepraten) dan wist ebay dat binnen de kortste keren en krijg je een aantekening, want de koper heeft namelijk altijd gelijk in de ogen van ebay en Paypal.
Het is triest dat het zo gaat maar het is slikken of stikken bij ebay. en zolang zij hun centen krijgen dan is alles goed.
@Enschede,
Die feedback is een enorm macht middel van kopers, ik geef ze bij ontevredenheid altijd hun geld terug een kortingbon van 10%.
Ze kunnen me bellen, emailen en krijgen altijd binnen 2 uur antwoord. Daarnaast word er ook nog bij elke bestelling een standaard brief meegezonden dat ze het gratis kunnen retouneren en als er vragen/opmerkingen of klachten zijn waar ze mij kunnen vinden.
Moet je de feedbacks maar eens lezen, waar gaat het dan om? Mensen die niet een omschijving goed lezen, of iemand die vind dat je een screen protector niet in een envelop mag verzenden maar per pakketpost. Kom op hier kun je niet tegen op.
Daarnaast geeft de helft van de kopers niet eens een feedback, maar je doet er wel alles aan om binnen 1 dag netjes het gekochte item te leveren.
@Enschede, weet jij hoe snel zo'n feedback weer word recht getrokken richting de 99,6% ? Heb je daar veel transacties voor nodig ?
Het kan NIET om de feedback zijn want toen ik een 99,8 score had of een 100% had ik ook die beperking.
Je vergist je wel degelijk in hoe grote verkoper wij konden worden, we hebben voor zo'n 8000 Euro ingekocht aan goederen. En met als verkoop land; Nederland, Belgie, Duistland en America kan eBay echt wel wat aan ons verdienen.
Als ik de eerste van volgende maand weer mag verkopen gooi ik alles op eBay Duistland voor maar 1 Euro, maar dan met verzendkosten a 50 cent. Die kopen dan massaal en ben ik van mijn voorraad af en kan ik stoppen met eBay.
Triest eingelijk.
Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat uw FB score niet erg goed is 98,6 in de ogen van ebay kan dit meer dan voldoende zijn om u een restrictie op te leggen!
Erg jammer dat je je winkel hebt (moeten) sluiten bewijst maar eens te meer dat er geen hulp is voor verkopers! eigenlijk moeten ze zich schamen bij ebay maar dat doen ze niet! u bent maar een kleine speler op deze markt en ze kunnen het zich blijkbaar veroorloven om ook de kleinere verkopers kwijt te raken!
Ja dat is typisch eBay! o wee als ze hun centen niet op tijd krijgen!!!! voor de rest kan een lid barsten maar kom ze niet aan de centen! dit is ook een van de redenen waarom ik niet meer verkoop via eBah!
Als je ze nodig hebt zijn ze er niet! maar wees geen dag te laat met betalen want dan gaan ze dreigen! Komt allemaal omdat ze nu eenmaal een monopoly positie hebben op de veilingmarkt er zijn wel alternatieven maar geen enkele met zo'n groot bereik en bekendheid dus ze kunnen zich alles veroorloven!
@Enschede,
Dit is toch ongelooflijk, ik had een rekening 1 dag te laat betaald net niet genoeg saldo op paypal en kreeg binnen 2 dagen 5 berichten van eBay met allemaal verschillende namen. Dat ik snel moest betalen anders zouden ze me schorsen.
Maar als je ze nodig hebt zijn ze nergens te bekenen, nu weer een volgende factuur binnen gekregen......Wel ff betalen!
Maar niet kunnen verkopen!
Natuurlijk laat Martijn hier niets van zich horen die is of met vakantie en als hij er al is begeeft hij zich alleen op de forums, verder stuurt hij alleen de afdeling gum en censuur aan!
Krijg ik weer een autmatische mail terug van eBay.
Dit heb ik allang gedaan. Snappen ze nu echt niet het probleem.
Hartelijk dank voor uw e-mail met betrekking tot het plaatsen van aanbiedingen op eBay.
Graag help ik u verder met deze situatie. Ik heb uw account mediashop-2012 nagekeken en gemerkt dat u uw verkoperslimiet heeft bereikt.
Waarom hebben uw verkoopactiviteiten een limiet gekregen?
Om de veiligheid van uw account en de site te beschermen zijn er bepaalde limieten ingesteld. Onder andere op het aantal aanbiedingen dat per persoon geplaatst mag worden. Deze limieten zijn ingesteld om te voorkomen dat (nieuwe) gebruikers veel aanbieden en vervolgens afzien van de transactie.
Wat kunt u nu doen?
U kunt deze limieten gemakkelijk verhogen door uw persoonsgegevens te laten controleren. Dit kunt u doen door de instructies op te volgen die u te zien krijgt wanneer u een limiet heeft bereikt of door de volgende stappen te volgen:
1. Klik op Site-overzicht (bovenaan de eBay-pagina)
2. Scroll naar het gedeelte Verkopen
3. Klik onder 'Beginnen met verkopen' op 'Verkopersverificatie'
4. Volg de verdere instructies
Via de bovenstaande link heeft u de keuze uit drie mogelijkheden om uw gegevens te laten controleren:
1. Controle via creditcard
2. Controle per post
3. Controle per telefoon
*Uitleg*
1. Controle via creditcard
Dit werkt direct online zodat u meteen verder kunt met verkopen:
Door een creditcard op te geven voor de controle van uw persoonsgegevens kunt u direct een geverifieerd verkopersaccount aanmaken.
Belangrijk: deze optie geldt alleen voor Visa of Eurocard/MasterCard. Als u geen van deze creditcards heeft, selecteert u de optie 'Persoonsgegevens laten controleren per post' om de identificatie van uw verkopersaccount te voltooien.
2. Controleren per post:
eBay stuurt u binnen 3 werkdagen per post een bevestigingscode. U heeft deze code nodig om een geverifieerd verkopersaccount te openen. In de brief staan verdere instructies over hoe en waar u de bevestigingscode moet invoeren. U kunt dit ook direct doen door onderstaande stappen te volgen:
1. Klik bovenaan de eBay-pagina op de link Site-overzicht
2. Ga naar de middelste kolom Verkopen
3. Klik onder 'Hulpmiddelen voor verkopen' op de link 'Bevestigingscode invoeren - verkopers'
4. Volg de verdere instructies
Opmerking: internationale post kan langer dan drie werkdagen duren.
3. Verificatie per telefoon
U kunt een code per telefoon aanvragen. Op deze manier kunt u onmiddellijk verdergaan met verkopen.
Uw verkopersaccount is nu geverifieerd.
Let op: de gegevens die u ingeeft zullen alleen worden gebruikt om uw identiteit te verifiëren en om fraude te voorkomen, zoals in ons privacybeleid wordt vermeld.
Ons privacybeleid vindt u op de onderstaande webpagina:
http://pages.ebay.nl/help/policies/privacy-policy.html
Ik wens u veel succes met het handelen op eBay!
Martijn laat ook niets van zich horen......pfff!
Niemand suggesties ?