annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Onterecht opeisen van merkenrecht

Beste mensen,

Wij hebben als onderneming problemen met marktplaats.nl (dochteronderneming van e-bay) en een mede-verkoper die zegt het merk-recht te hebben over een product. Wij weten heel zeker dat zij dat merk-recht niet hebben. Ze zijn enkel distributeur en dealer. Wij verkopen dezelfde producten maar voor een lagere prijs. Vorige week werden deze advertenties plots verwijderd. Ik nam contact op met marktplaats omdat dit al eerder gebeurd was. Volgens marktplaats heeft deze firma een formulier ingevuld waarin ze het merk-recht opeisen en kunnen zo advertenties verwijderen oa die van ons. Op deze manier kunnen ze dus al hun concurrenten weren en zelf door adverteren.

Wij hebben contact opgenomen met deze persoon (die het merk-recht opgeeist heeft) en hem verteld (is reeds een bekende) dat we allebei wel weten dat hij geen merkrecht heeft. Hij irriteerde zich aan de prijs die wij boden. Als wij de adviesprijs aanboden mochten we weer adverteren. Het gaat dus niet om het merk maar puur om de prijs.

Met andere woorden: ze dulden geen concurrentie. Wij hebben deze e-mail correspondentie doorgestuurd naar marktplaats.nl. Zij zeggen in een standaard e-mail niet de expertise te hebben hierover te oordelen maar hebben tegelijkertijd wel de mogelijkheid mensen op een hele eenvoudige manier een formulier te laten invullen die zegt dat zij merkrechten hebben. Zij nemen deze formulieren (terecht of niet terecht) ook echt heel serieus. Bij nogmaals aanbieden van dezelfde producten wordt ons de toegang tot marktplaats.nl geblokkeerd.

De concurrent maakt op deze manier misbruik van deze makkelijke manier van marktplaats.nl om zo zijn concurrenten te weren. Wat wij ook doen, marktplaats.nl wil ons hier niet bij helpen. Ze geven steeds als standaard antwoord dat zij niet de expertise hebben hierover te oordelen en dat wij dit met die merkrechthebbende moeten oplossen. Dat is natuurlijk een onbegonnen zaak.

Aangezien marktplaats.nl een dochteronderneming is van ebay ben ik benieuwd wat wij hieraan kunnen doen.

Benieuwd naar jullie reacties. Ebay zelf is moeilijk bereikbaar voor deze vraag.

Hele onderwerp weergeven

Grappig ik wou net mijn eigen topic openen hier omdat ik met hetzelfde probleem zit op Ebay. Ik heb de artikelen die ik verkoop eerlijk en officieel ingekocht bij een geautoriseerde dealer in Amerika en Engeland. Nu heeft Ebay al mijn advertenties verwijderd en zich beroept op het Vero programma. Ik heb al een mail terug geschreven maar wonderlijk genoeg geen antwoord. Ik ben ook nog eens een week beperkt in mijn account, ik kan geen advertenties meer plaatsen. Echt belachelijk en ook alleen maar omdat ik het wat goedkoper aanbied, maar het is logisch dat mensen op Ebay en Marktplaats dingen goedkoper verwachten en niet de winkel prijs. Ik heb ook geen pand en personeel dus kan het wel voor wat minder. Maar wat doe je eraan volgens mij helemaal niets. Ik heb het echt helemaal gehad. Ik ga maar een poging wagen om Ebay com te mailen met dit probleem. Als iemand nog suggesties heeft......graag!!!!

Een vraag stellen