op 15-12-2010 18:48
Hallo,
Ik heb een maand geleden een item gekocht bij een verkoper op Ebay uit China en ik heb hem betaald via paypal. € 43,-
Nu heeft deze verkoper (oplichter) mij een prulletje gestuurd met de afmeting van een halve dobbelsteen met een waarde van hooguit €0,50 cent. en totaal iets anders dan dat ik bij hem gekocht heb.
Wel heeft hij op het pakketje aangevinkt dat het om een gift gaat, en ook zat er een tracking nummer op.
De verkoper is niet meer ingeschreven op ebay, dus heb ik een claim ingediend bij paypal.
Nu zegt paypal dat ik dat prulletje naar de verkoper moet retourneren (terwijl op het pakje staat dat het een gift is) in een pakje met tracking nummer,op mijn kosten. Iets wat ong €15,- gaat kosten!
En dan kan paypal niet garanderen dat ik dan het volledige bedrag terug krijg ook.
Dus ik moet in principe €15,- betalen om te hopen dat ik dan mijn €43,- terug krijg?
Het is dan de moeite niet om hier mee verder te gaan( iets waar de oplichters natuurlijk weet van hebben) en zo lekker verder kunnen gaan met het oplichten van mensen op ebay.
Zou ik de claim ook neer kunnen leggen bij mijn creditcard maatschappij? daar heb ik toch ook een aankoop verzekering. of kan ik beter doen wat paypal zegt ??
Alvast bedankt!
Waarom zal paypal mij verwijderen als ik via mijn cc de claim indien?
Ik heb paypal toch niets misdaan?