op 15-12-2010 18:48
Hallo,
Ik heb een maand geleden een item gekocht bij een verkoper op Ebay uit China en ik heb hem betaald via paypal. € 43,-
Nu heeft deze verkoper (oplichter) mij een prulletje gestuurd met de afmeting van een halve dobbelsteen met een waarde van hooguit €0,50 cent. en totaal iets anders dan dat ik bij hem gekocht heb.
Wel heeft hij op het pakketje aangevinkt dat het om een gift gaat, en ook zat er een tracking nummer op.
De verkoper is niet meer ingeschreven op ebay, dus heb ik een claim ingediend bij paypal.
Nu zegt paypal dat ik dat prulletje naar de verkoper moet retourneren (terwijl op het pakje staat dat het een gift is) in een pakje met tracking nummer,op mijn kosten. Iets wat ong €15,- gaat kosten!
En dan kan paypal niet garanderen dat ik dan het volledige bedrag terug krijg ook.
Dus ik moet in principe €15,- betalen om te hopen dat ik dan mijn €43,- terug krijg?
Het is dan de moeite niet om hier mee verder te gaan( iets waar de oplichters natuurlijk weet van hebben) en zo lekker verder kunnen gaan met het oplichten van mensen op ebay.
Zou ik de claim ook neer kunnen leggen bij mijn creditcard maatschappij? daar heb ik toch ook een aankoop verzekering. of kan ik beter doen wat paypal zegt ??
Alvast bedankt!
dat is om te voorkomen dat oneerlijke kopers gaan claimen. Het lullige is alleen dat het systeem er niet van uit gaat dat 1 van de partijen oneerlijk is. Ik heb het zelfde gehad maar dan andersom (ik was de verkoper), en ipv het bij mij gekochte object stuurde deze koper een goedloop kopietje retour in de hoop zo het dure object + zijn geld terug te krijgen). Maar om terug te komen op jouw geval, je kan er voor kiezen het (met on-line tracking) terug te sturen, maar de kans dat je je geld terug kijgt is erg klein.