annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verkoper wil transactie annuleren: mag dat?

Nadat ik een aankoop voltooid had, heeft de verkoper een geschil geopend om de transactie te annleren. Reden: niet meer voorradig. Ik zie bij z'n andere aanbiedingen dat het nog volop voorradig is, maar voor een hogere prijs. Moet ik accoord gaan met het annuleringsvoorstel?

Geaccepteerde oplossingen (2)

Geaccepteerde oplossingen (2)

Je kunt niet anders,maar het is wel heel vreemd,dat die verkoper zoveel moeite doet voor een "verlies" van 60 eurocent.

Heeft de verkoper alleen uitleg gegeven,niet voorradig?

Jouw geld is ondertussen wel bij paypal of die verkoper.

Ga maar accoord,ebay vraagt ook aan jou,wat de reden is van het annuleren.

Hopelijk heb je je geld snel terug op je paypalrekening.

abeldoorn
Community-lid

je hoeft niet accoord te gaan, maar grote kans dat de verkoper het dan niet naar je opstuurt. Wat er kan gebeuren is:

Je gaat accoord, je hoeft dus niet te betalen, de verkoper krijgt zijn verkoperscommissie terug. je behoudt het recht om feedback te geven.

 

Je gaat niet accoord, de verkoper gaat het toch opsturen als je betaald hebt.

Je gaat niet accoord, je betaald ook niet, de verkoper doet verder niks, hij krijgt zijn commissie niet terug, maar laat het er veder maar bij. Je kan nog steeds feedback geven.

Je gaat niet accoord, je betaald ook niet. De verkoper opend een geschil wegens niet betalen (en jij betaald bijv. ook niet), na 4 dagen sluit hij dit geschil weer, hij krijgt zijn feedback terug, jij een aantekening wegens niet betalen en je kan geen feedback meer geven.

Als je wel besluit te betalen als dat geschil is geopend doe dat dan per pay-pal. Betaal je anderw dan registreerd de ebay software dat niet, kan de verkoper nog steeds het geschil sluiten, kan jij geen feedback meer geven en zou de verkoper in theorie ook het object niet opsturen, heb je geen poot meer om op te staan. betaal je per pay-pal dan registreert de software dat, wordt het geschil per direct gesloten en heb je je feedback rechten nog.

Wat je moet dorn, moet je zelf bepalen, maar dit zijn de scenario's/keuzen die je hebt.

 

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

ok,ik had niet naar het aantal gekeken,

toch vreemd dat de verkoper zo'n fout kan maken.

Anderen betaalden 6,90,nu is de prijs ineens 7,50.

Helaas kun hem niet dwingen de artikelen op te sturen.

 

Wat ik vermoed dat is gebeurd, is het volgende: Het artikel kostte me 2 euro (direkt kopen). Dit is een zeer aantrekkelijke prijs en ik heb er meteen 25 gekocht. Het is geen idioot lage prijs, in de reguliere handel betaal ik 2,50, maar met een levertijd van twee weken. Hetzelfde object wordt nu nog steeds aangeboden door dezelfde verkoper, maar nu voor 7,50. Ik heb inmiddels z'n overige objecten bekeken en gezien dat dit - voor hem - de reguliere prijs is. Die twee euro waren dan een vergissing waarvan hij niet de consequentie wil nemen.

Een vraag stellen