op 17-05-2011 08:31
Ik heb op eBay postzegels gekocht.De aanbieding was
luxe postfris,ik kreeg binnen zegels met plakker,dunne plek en roest.
De verkoper reageerd niet op mijn mails,ik wil in principe
geen geld terug,maar wil de postzegels die werden aangeboden.
Is er iemand die hier raad mee weet?
Groet,Leo
@ martijn.
Misschien niet een eerlijke manier maar helaas blijkt keer op keer dat bij frauduleuze verkopers een claim wegens niet ontvangen betekend dat je je geld terug krijgt (tenzij het aangetekend is verstuurd natuurlijk). Bij een clzaim wegens anders dan omschrteven moet je het terug sturen (aangetekend), je moet kunnen aantonen dat de koper het terug ontvangen heeft (vaak moeilijk en duur) en de koper moet opok nog eens mee werken/ niet liegen. En dan nog krijg je vaak je geld niet terug.
Dus als pay-pal zijn regels een aanpast zullen dit soort 'verkeerde'adviezen ook niet meer gegeven worden.
Allen hartelijk dank voor het meedenken,ik ga eerst
proberen telefonisch contact te krijgen(er nam tot op
heden niemand op)en daarna zal ik de eBay procedure volgen.
Hartelijk dank en groet,Leo
Hallo Niek,
Het ging om roltanding 1-18 luxe postfris,de waarde
is inderdaad E.1500,--.Deze verkoper start altijd met E.1,--.Ik heb eerder roltanding gekocht bij deze verkoper
en dit was naar wens.Maar de geleverde zegels vallen in kolom 2,oftewel (ikweet het niet zeker)E.500,--.Ik heb hier uiteraard niet te veel voor betaald als de zegels luxe postfris zijn.In totaal heb ik E.270,-- betaald,maar voor een
serie van E.500,-- vind ik dat te veel.
Groet,Leo
In dit geval zou ik zeggen dat het object dat u ontvangen heeft sterk afwijkt van de beschrijving.
Als je het geschil niet rechtstreeks met de verkoper kunt oplossen, kun je een geschil openen in Transactieproblemen oplossen. Als je met PayPal hebt betaald, kun je een geschil openen via het Klachtencentrum van PayPal.
meer hierover vindt u hier:
Onderwerp | Kudos |
---|---|
1 |