op 06-12-2011 17:21
Hallo mede Ebayers 🙂
Ik heb en vraag over het kopen op Ebay. Dat zal jullie wel niet verbazen.
Ik heb de laatste week een aantal objecten gekocht en ineens (nooit eerder gehad) krijg ik te maken met een uitgestelde betaling. Het vreemde is als ik bv. 2 objecten koop ik een uitgestelde betaling krijg........koop ik bv. 5 minuten later weer een object dan gebeurt dat niet. Ik het inlogscherm van paypal wordt je verzocht evt. een creditcard te koppelen aan je paypalaccount..............(echt niet want ik heb geen creditcard en wil hem ook niet).
Ik heb paypal gebeld maar daar wordt gezegd.............ja, dat doet de computer......jaja. Dus daar wordt ik ook niet wijzer van.
IK ben al lid sinds 2009 en betaal altijd keurig direct na het winnen van een object en er staat (gelukkig) genoeg op mijn tegenrekening.
Hebben jullie enig idee hoe dit kan want ik vind dit niet leuk meer op te kopen op Ebay.
Ik had namelijk nog wat items nodig voor de kerst en nu moet ik door die uigestelde betaling maar zien of ze binnen komen voor die tijd 😐
Dit is onderdeel van het controlesysteem van PayPal.
Er valt niet aan te ontkomen, ik heb het ook wel eens gehad.
Opeens zo'n vervelende uitgestelde betaling zonder dat je er wat aan kon doen en ook zonder dat je het vooraf doorhad.
Dat betekent inderdaad meestal erg lang moeten wachten.
Waarom neemt u geen creditcard. Dan is PayPal namelijk veel veiliger door de echte aankoopverzekering die een dergelijke kaart biedt. PayPal houdt er dan ook niet van, die probeert steeds maar weer de betaling via een bankoverschrijving te doen. De leukerds.
Als u de maandelijkse creditcard rekening direct voldoet betaalt u ook geen rente en hebt u feitelijk gratis maandelijks krediet. Dat is bij roodstaan op een bankrekening wel anders.
Verder wordt elke onrechtmatige charge van een creditcard op afroep meteen gesjarsbekt, dus heel veilig inderdaad.
Dat was dus de creditcard.
Maar deze uitgestelde betaling is een zuig van PayPal en u doet er niets aan.
ik heb zelf gewerkt bij een bank die creditcards verstrekte en ik kan je vertellen dat dat de reden is om GEEN creditcard te nemen...
ben nu toch wel benieuwd wat er tegen een creditcard is. Heb er ook twee en heb er tot nu toe alleen maar voordelen van, dus ben benieuwd wat ik over het hoofd heb gezoen en waarom ik er geen zou moeten nemen
😛 dank voor je mooie woorden
ik zit nu wel weer aan mijn taks van tien per dag, dus een fijne avond, wellicht met of zonder eBay.
Voor verkopen heb ik PayPal verwijderd en als het even kan vermijd ik PayPal als koper. Omdat het me een nare nasmaak geeft door de akkefietjes die ik ermee heb gehad.
Ik noem er een paar. De extra kosten voor valuta omrekening, het steeds maar weer duurder worden, het eenvoudig kwijt raken van ontvangen betalingen, het lang moeten wachten door een plotselinge uitgestelde betaling, het 21 dagen moeten wachten op je geld, de dreiging van de 180 dagen in het wachthokje en dan nog de eindeloze marketing bla. Ja dat was het wel.
Maar verder is eBay wel leuk.
@Abeldoorn
Ik heb 40 uur per week geluisterd naar mensen die een cc hadden en dat voor 3 jaar lang. (callcentermedewerkster)
Weet je hoe vaak mensen je uitschelden omdat ze zelf dingen doen die niet goed gaan?????????
Met andere woorden: ik heb mijn buik vol van een cc. En aangezien ik nu niet meer naar het buitenland enzo ga (rolstoel gekluisterd) zie ik echt de noodzaak er niet van in om een cc te hebben.
Tevens moet je jaaarlijks een bijdrage leveren (ong. € 20.-) terwijl paypal promoot het direct af te kunnen schrijven van je tegenrekening.
Ik koop sinds 2009 op Ebay en heb nu de pech dat er 27 producten een uitgestelde betaling hebben. Heb net weer wat gekocht en dat ging weer goed.
Heb contact gehad met paypal maar een bevredigend antwoord heb ik nog niet gekregen.
Al met al: ikde bedragen zijn al van mijn tegenrekning afgeschreven ...........en paypal strijkt denk ik wat rente op.
Wil ik van jou wel weten of je als je een cc gebruikt NOOIT last heb van een uitgestelde betaling want misschien moet ik dan mijn eigenwijsheid maar eens overboord gooien.
Trouwens : kun je met een cc ook een claim indienen??????
zie je antwoord graag tegemoet. 😉
ik heb zelf gewerkt bij een bank die creditcards verstrekte en ik kan je vertellen dat dat de reden is om GEEN creditcard te nemen..
Je komt zelf met een stelling die je blijkbaar kan onderbouwen, dan ben ik inderdaad benieuwd naar die onderbouwing. Beetje flauw om dan maar te zeggen dat je dat niet wilt zeggen. wat heeft zo'n uitspraak (ik heb er gewerkt dus ik kan het weten) dan voor een waarde.
@Apeldoorn
Voor mensen die een cc hebben en daar gelukkig en tevreden mee zijn.............even goede vrienden 😉
Ik zelf neem om bepaalde redenen waar ik verder niet op inga GEEN cc.
Eigenwijs????????????.................ja misschien wel..............maar ik moet dan wel ongemakken van Paypal op de koop toe nemen.
Ze schrijven nl. wel de bedragen van mijn tegenrekening af maar de status uitgestelde betaling blijft lekker staan..............
That's the charme of Paypal...............nou ja ..........volgens de telefoniste is de pc daar schuldig aan. 😐
@KB .
Blij dat Ebay toch nog leuk wordt gevonden.............grinnik
@KB
nog even een aanvulling...................:-)
Ik lig soms in een stuip om je heerlijke antwoorden die je geeft...................
@KB
Ik heb zelf gewerkt bij een bank die creditcards verstrekte en ik kan je vertellen dat dat de reden is om GEEN creditcard te nemen........;-)
Ik weet dat ik aan die uitgestelde betaling niets maar dan ook niets kan doen. Ja , een beeje ^%^$ worden maar daar heb ik mezelf alleen mee.
Het gekke is dat ik (als ik wil betalen bij Paypal) in het inlogscherm al een wordt geadviseerd om een cc te nemen.
En het vreemde is dat als ik 5 of 6 objecten na elkaar koopt er 4 een uitgestelde betaling hebben. De rest niet terwijl het dezelde verkoper is....................
Ik denk dat ik maar moet gaan berusten in deze vreemde zaak.
By the way......................dat heb jij denk ik allang gedaan.......:-D
Groetjes Jenny