Hallo, ik heb sinds een week of 2/2,5 eBay 'ontdekt', en heb tot voor kort uitsluitend positieve ervaringen opgedaan, artikelen van de andere kant van de wereld kwamen moeiteloos volgens afspraak op mijn adres. Tot voor kort. Nu had ik afgelopen vrijdag een paar oorbelletjes gekocht bij een nedelandse verkoper (uit dezelfde provicie als ikzelf notabene), en kreeg ik maandagavond een email met de melding dat het artikel was uitverkocht; ik kon kiezen tussen bedrag retour of een ander artikel uit hun winkel. Omdat de winkel in mijn herinnering eentje was waar ik ook een aantal artikelen volgde, liet ik mijn reactie nog even liggen. Nu heb ik dus vanmorgen ingelogd en bleek allereerst dat de winkel een andere als ik dacht. Verder bleek ook dat 'mijn' oorbellen ook het enige aan sieraden, de rest was 'erotica'. Nu zal me dat verders een worst wezen, maar omdat het zo'n klein bedrag betreft leek me een vervangend artikel het makkelijkst, maar dat was dus geen optie (voor mij). Maar goed, nu keek ik nog eens, en blijkt dat de advertentie nog gewoon aktief is, met de vermelding DAT ER 10 STUKS OP VOORRAAD ZIJN, waarvan 1 verkocht, ja dat was ik dus! Sorry, maar dat is naar mijn idee van de gekke. Ik heb ook een mail gestuurd waarin ik om het bedrag retour vraag, waarom het 3 dagen duurde voordat men opmerkte dat het was uitverkocht, en hoe het kan dat de advertentie aktief is met een voorraad. Wat ik ook een beetje vreemd vond, is dat de er geen kopie van hun mail in mijn eBay postvak te vinden is, de email die ik ontving is desondanks wel schijnbaar door eBay verstuurd, vreemd. Ook is er geen notitie op de dit artikel in mijn aankoopgeschiedenis, zoals vervallen/gewijzigd etc., en lijkt het alsof ik het gewoon vandaag hooguit morgen kan ontvangen. Heeft iemand ook dergelijke evaringen opgedaan? Het bedrijf zelf staat als "Topverkoper" met 99% positieve feedback vermeld, ik zal wel bij die ene procent gerekend kunnen worden. Nu weet ik ook wel dat et maar een lullig dingetje is van €4, maar toch, het gaat mij om het feit dat ik het idee heb dat men de boel in de maling neemt (en er mee weg komt). Ik heb uiteraard nog geen reactie ontvangen, wat evengoed ook 3 dagen kan duren. Bij eBay zelf wordt ik niet wijs hoe het zit met dubieuze advertenties. Ik heb nog een screenshot bijgevoegd (zonder de verkoper gegevens uiteraard) ter illustratie. Alle info/advies in deze, wat mij in de toekomst zal helpen in soortgelijke situaties, is van harte welkom! Groetjes! 🙂
... Meer weergeven