annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

heb iets gekocht (is waarschijnlijk nep)

Hallo,

 

Ik heb vandaag 3 mario furuta sets gekocht.

heb daarna research gedaan. Blijkt er dus NEPPE sets in omloop zijn.. ik heb contact opgenomen met de verkooster.

en heb gevraagt om een foto. zoniet of ze dan mijn transactie wilt stoppen.

 

als het nou blijkt dat ze nep zijn? en ze wilt mijn geld niet terug storten? wat moet ik dan in godsnaam doen!?

 

Mvg. Jurre tavenier

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

Ik zou eerst maar eens afwachten wat je opgestuurt krijgt en dan kijken of het imitatie is. Zo ja dan heb je een reden om het terug te sturen en je geld ook weer terug te krijgen. Dus niet meteen in paniek raken voordat er iets is gebeurd.

Antwoorden (6)

Antwoorden (6)

Bedankt allemaal 😄

 

De verkoper heeft de transactie gestopt.

dus heb me geld gewoon weer netjes terug!

 

En voortaan doe ik dus vantevoren Research..

 

en niet alles is nep wat uit china komt,

Maar die furuta sets wel 😄

 

Het is nep, alle Mario items die je uit China, Hongkong besteld hebt zijn nep.

 

Sterker nog ik durf wel te beweren dat alles uit Honhkong op ebay 100% nep is.

 

Hoeveel Chinezen ben je hier al tegengekomen met EU certificering om te mogen exporteren?

Of cetrificaten van echtheid die je gewoon kan en mag kopieëren van je leverancier/fabrikanten?

 

Ik moet wel zeggen ik ontving laatst een Ray-ban zonnebril uit Hongkong die niet te onderscheiden was van echt 😐

Alleen de kleurcode klopte niet, volgens de kleurcode was de zonnebril blauw maar ik had een bruine.

 

Maar goed wat verwacht je voor 12 euro met gratis p&p uit Hongkong:-p

 

Maar die Chinezen zijn bijdehand want in de advertentie staat gemaakt in Italië en 100% origineel 😛

hummelforlife
Community-lid

In het vervolg lijkt het mij dus handiger eerst te vragen en dan pas te bieden, inderdaad is het beste wat je kunt doen is afwachten tot je het binnen krijgt. Je hebt de verkoper gemaild dus je kunt ook nog even wachten op een antwoord want voor hetzelfde geld krijg je wel een foto en blijkt er niets aan de hand te zijn.

Overigens is een foto geen garantie dat het product echt is dat kun je pas beoordelen als je het ontvangen hebt.

goedenmorgen hummel/Stephan,

 

Het is zoals de antwoordgever in "1 "

al opmerkt.

 

pas bij levering kan je pas konstateren of

iets nep is of niet.

 

bij Postzegels kan het wel eens voorkomen

dat je niet de afgebeelde zegel krijgt of dat

je bij levering pas kunt konstateren dat je

een vervalsing geleverd hebt gekregen of

een nagegomd zegel.

 

Ja en je slotopmerking over geld terugkrijgen

bij Paypal die is dus niet volledig, er moet

natuurlijk wel geld te halen zijn bij de verkoper

en dat wil zich hier ook nog wel eens voordoen

dat verkoper met de Noorderzon vertrokken

is, of dat je aankoop in mijn ebay

niet meer kan terugvinden en dat verkoper niet meer geregistreerd is bij ebay.

 

Zo zie je maar om op een eerdere posting

van je terug te komen dat niet alleen

verkopers hier schade kunnen lijden maar

ook kopers. de enige die nauwelijks schade

ondervinden dat zijn dus ebay en paypal.

 

En om geheel volledig te zijn paypal met creditcard

betaling dan kan je je geld terugkrijgen van

de creditcardmaatschappij en dan lijdt Paypal

verlies, dat kan je dus maar een keer doen, maar dan mag je dus in het vervolg niet meer met

paypal betalen.

 

groetjes en iedereen weer een prettige dag,

 

Niek

hummelforlife
Community-lid

Je doet dus pas research nadat je het gekocht hebt?:| lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld!

En wat Nep betreft van alles wat op ebay wordt aangeboden is wel een nepvariant in omloop!

Verder vraag je om een foto, wil of kan de verkopende partij die niet tonen dan wil je de aankoop annuleren, wederom de omgekeerde wereld!

Mocht het bij levering om een nep item te gaan en je kunt dit aantonen dan kanje dat altijd claimen via PP ervan uitgaande dat je daarmee betaald hebt, je kan het dan retouneren en je krijgt je geld terug!

tomos4tl
Community-lid

Ik zag in het object dat je het op 12 augustus gekocht hebt.
Als je meteen betaald hebt ook, dan zou het item inmiddels natuurlijk best al 'ns op transport kunnen zijn ook.
Als je de foto's bekijkt die in de omschrijving van het item toegevoegd zijn (dus niet alleen de advertentie-foto) lijkt het naar mijn idee overigens wel om een origineel Nintendo item te gaan -hoewel er in de omschrijving niet direct iets staat als "genuine Nintendo" of van soortgelijke strekking-, maar die foto's zijn voor jou (als kenner/verzamelaar) dus blijkbaar onvoldoende duidelijk om daarover zekerheid te hebben.
In hoeverre de verkoper je andere foto's kan/wil sturen dan die al in de omschrijving staan moet je ook maar afwachten.

De aanschafprijs van dit item is niet zo hoog, $5,99 zag ik.
Mocht bij ontvangst blijken dat het niet origineel is, dan moet je je nog afvragen of retourneren gezien de verzendkosten daarvan wel zinvol is (de verzendkosten voor het retourneren van het object blijven meestal ten laste van de koper).  

In een volgende situatie beter vóór de aankoop even navragen bij de verkoper of het echt wel om een origineel figuurtje gaat 😉

Een vraag stellen