op 01-02-2012 22:58
Kan iemand mij helpen met het volgende:
In oct/nov heb ik een paar tweeters besteld bij een goed aangeschreven US webwinkel via eBay. Item was $38, shipping was een extra $50.
Om de paar weken heb ik bij de organisatie gecheckt waar het pakketje zich bevond tot begin januari kreeg ik te horen dat het Nederland nog niet binnen was. Daarbij werd vermeld dat als ik het niet zou ontvangen ze na 60 dagen een nieuwe product zouden sturen.
Vorige week kreeg ik opeens bericht dat ze mijn pakket retour hadden ontvangen en dat het geinspecteerd was. Enkele dagen later volgde het bericht dat ze $30(!) retour aan me over hadden gemaakt.
Ik ga hier niet mee akkoord en verwacht dat ze me alsnog het product opsturen.Ik heb nu voor zowel zending als retourzending moeten betalen, ridicuul. Het vervelende is dat Ebay US met naar Ebay.nl doorstuurd en Ebay.nl geen mogelijk tot klacht biedt omdat het 45 dagen na overeenkomst is (uberhaupt erg kort voor internationale zendingen!)
Ook feedback achterlaten lukt niet meer.
Kortom dit ruikt naar oplichting, de koper is nog meer dan actief en Ebay geeft niet thuis. Wat te doen?
Vorige week kreeg ik opeens bericht dat ze mijn pakket retour hadden ontvangen en dat het geinspecteerd was. Enkele dagen later volgde het bericht dat ze $30(!) retour aan me over hadden gemaakt.
Ik ga hier niet mee akkoord en verwacht dat ze me alsnog het product opsturen.Ik heb nu voor zowel zending als retourzending moeten betalen,
IK snap het niet zo goed geloof ik. Hoezo heeft u dubbele porto betaald? en door wie is het geinspecteerd? (de douane? en is het dor hen dan retour gestuurd?)
Even verondersteld dat de verkoper de waarheid spreekt en ze het pakje retour hebben gekregen...
Vraag of ze een foto-tje mailen van de retour zending, kan je zo zien of die inderdaad naar nederland is gegaan en weer retour is gekomen. Daar kan u misschien niks aan doen, maar de verkoper ook niet.
Het gebeurd mij helaas ook regelmatig, een pakje die in het buitenland niet door de brievenbus past, wordt na 2 of 3 weken bij een postkantoor te hebben gelegen weer retour gezonden.
Dat de verkoper u de aankoop kosten terug betaald vind ik eigenlijk wel netjes. Dat geld voor de porto is hij ook kwijt geweest .
Mocht de verkoper u hebben willen oplichten, dat is dan gelukt, want na 45 dagen doen pay-pal en ebay niks meer voor je. Je had natuurlijk wel makkelijk op dag 44 een claim kunnen openen. Zolang doet een pakje er nou ook weer niet over