annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verzendkosten buitenland een inkomsten handel aan het worden

Wie kan mij helpen. Ik koop met regelmaat in het buitenland

Nu hebben ze daar een leuke creatieve inkomstenbron uitgevonden. Verkoper bied aan dat je meer dan een aanbieding kan kopen. Ik druk dan op de knop 10 x aankoop.

Krijg dan een 10 x verzendnota toegestuurd. Als ik dan vraag om een nota voor een verzending krijg ik steeds creatief het antwoord terug ?????

Nu gaat het nog leuker.

Ebay eist dat ik die 10 x verzendkosten moet betalen.

Dat komt neer op 30 euro verzendkosten voor nog geen 10 euro aan - aankoop kosten --- dus heb ik recent toch maar betaald anders krijg ik een aantekening op mijn account en kan ik bij de meeste verkopers niet meer kopen. ( dank je wel ebay )

Dan komt het pakketje binnen voor nog geen 3 euro aan verzendkosten.

Tja zegt ebay daar kunnen wij niet aan doen.

Lekker, om zo de boel te blijven belazeren.

Ik vind persoonlijk dat ebay hier op toe moet kijken en die valse verzendkosten aan banden moet leggen.

Deze week koop ik weer in meer fout, moet ik verdorrie weer

in meer fout verzendkosten betalen. Dan krijg ik een sarcastische tekst in mijn feedbackt van : let op deze koper wil graag de goederen zo goed koop mogelijk ontvangen, en wij mogen niet verdienen aan verzendkosten. Te zot om te lezen.

Nu heb ik weer twee waarschuwingen voor onbetaald object gekregen omdat ik het vertik om 30 euro verzendkosten te betalen voor goederen die met een envelop verzonden worden en hier gewoon door de brievenbus binnen vallen. Niets verzekerd, gewoon made uit China, verkoper is Engeland.

Wat moet ik nu doen.

Als ik een klacht wil indienen ben ik meer dan 45 min bezig om uberhaubt te vinden waar ik de klacht moet indienen en waar ik wil aangegeven dat ik hier niet mee accoord ga.

Zit me suf te lezen. Word van pagina naar pagina gestuurd.

Help...

vr.gr. Lidia.

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

Is natuurlijk een hele handige en lucratieve manier van geld verdienen, en daar moet je als koper helaas op beducht zijn...

Stuur een mail en vraag wat de porto kosten zijn bij meerdere objecten. Krijg je geen antwoord, niet bieden. Er is niks op tegen om meerdere accounts in verschillende landen te hebben en ook de verzending uit china is niet verboden. Je kan de verkoper mailen dat als je niet onverwijld het teveel betaalde (porto) bedrag retour krijgt het tig x een negatief wordt.

En dat is dan ook weer een waarschuwing voor andere kopers, bekijk de feedback score, bekijk zijn sterretjes, mail de porto-vraag en komt er geen bevredigend antwoord, niet bieden.

-- Bewerkt door abeldoorn op 11 Oct 2011 0:48 CEST

Antwoorden (13)

Antwoorden (13)

Als je geen duidelijk antwoord krijgt van een verkoper,als je hem mailt, moet je zelf zo slim zijn,om dan niet te bieden.

Immers, als je niet met de verkoper kan communiceren,als er wat mis gaat, ben je zelf altijd de pineut!!

Je moet vooruit denken!

Sterkte!

Anja

Nog beter om geen grote voorraden meer tekopen,dus NIET 10 x of 30 x of 1000 maal voor mijn part op die nu kopen knop drukken, dan weet je zeker, dat je niet tig keer verzendkosten moet betalen!!!

Overigens is het altijd wel zo handig,als je eerst de verzendvoorwaarden leest,eer je op de nu kopen knop drukt,en,als je iets niet begrijpt, is inderdaad een mailtje naar de verkoper zo gepiept!

Die zit ook niet te wachten, op problemen!

Als je die moeite niet wil opbrengen: koop dan niet!! Hoef je ook geen feedback te geven en geen negatieve te verwachten.O nee, een verkoper kan geen negatieve feedback meer verstrekken( dank je wel Ebay),zodat ze hun frustratie over moeizame onderhandelingen moeten inslikken!!

Een bekend spreekwoord is: Bezint eer ge begint!!

Veel plezier met Ebay!]:)

Vroeger kon je met gemak zien of iemand wel of niet een rode aantekening had. Iedereen heeft nu groene feedbacks, want ebay zegt : een rode feedback....dan trekken we er een groene vanaf.

Dus met andere woorden je ziet ze niet meer staan in het overzicht.

Dat is natuurlijk kul. Als iemand een negatief geeft zie je die (gedurende een jaar) gewoon staan. Je kan het getal ook aankilkken om de negatieve feedbacks te lezen. Een verkoper heeft XXX positieve, XXX neutrale en XXX negatieve, en dat kan je zelf zo zien

In de advertentie staat duidelijk wat de verzendkosten zijn.

Er staat niet en nergens geschreven dat je voor elk meer object meer moet betalen ( die teksten kom je ook tegen )

De aanbieder zit in Australia , toch ze verzenden via China .

Ik heb zelf een en ander uitgezocht en kom tot de ontdekking dat die aanbieder bijna in elk land een account heeft zitten, en de verzendingen toch weer via China gaan. De verkoper reageert niet in het engels of duits e.d. , nee je antwoord komt steeds uit China met ????? xxx ???? en ebay eist dat je die verzendkosten betaald en dat is fraude in mijn ogen. De verkoper bewust op het verkeerde been zetten.

Er zijn ook verkopers die bewust in hun advertentie zetten dat als je een item extra koopt dat elk item 0.50 extra kost aan verzending.

Waar ik boos om word is dat de verzending dan binnen komt voor nog geen 3.00 euro in een normale envelop. En bingo er is verdiend aan verzendkosten 27.00 euro. Te zot.

beetje als mosterd na de maaltijd,maar eerst vragen wat de verzendkosten zijn voor je (op meerdere) artikelen gaat bieden.

overigens biedt ebay geen mogelijkheid om een klacht hierover in te dienen (en mocht die optie toch ergens verstopt zitten, dan wordt hier niks mee gedaan).

-- Bewerkt door abeldoorn op 9 Oct 2011 22:52 CEST

Verkoper had HET NIET IN ZIJN ADVERTENTIE VERMELD.

DUS IK HOEF HET DAN OOK NIET TE VRAGEN

GA ER DOM VAN UIT DAT HIJ EEN GECOMBINEERDE VERZENDING DOET. SIMPEL.

Inderdaad simpelweg DOM!

Verkoper had HET NIET IN ZIJN ADVERTENTIE VERMELD.

DUS IK HOEF HET DAN OOK NIET TE VRAGEN

GA ER DOM VAN UIT DAT HIJ EEN GECOMBINEERDE VERZENDING DOET. SIMPEL.

NU HEEFT DE VERKOPER HET WEL IN ZIJN ADVERTENTIE VERMELD.

IK zet niemand af  IK WORD IN het ooitje GENOMEN OM 30 X IETS TE BETALEN WAT IN EEN ENVELOP KAN. Dat vind ik nogmaals misbruik maken van een situatie.

Ebay zet je aan om dit te doen , omdat ALS JE NIET BETAALD JE EEN MELDING OP JE ACCOUNT KRIJGT , met andere woorden je bij veel verkopers niet meer 6 maanden mag kopen. Dit word de omgekeerde wereld.

China bied aan en je kan niet met chinezen in wat voor taal dan ook schrijven. je krijgt karakter tekens terug, ( handig want ze zijn ineens dom ) dus wat valt er te schrijven naar verkopers in australia die via china verkopen. Je krijgt steenvast een xxxx ?????xxx terug. En ik maar in het engels schrijven. Toch nu ineens kunnen ze mijn engelse brief wel lezen.

Ik heb 3 x 10 een bestelling gedaan.

2 x 10

1 x 10

Blijkt achteraf de zelfde verkoper te zijn.

Made in China.

vr.gr. alida

Ik neem niet af. En als u er op staat dat ik dit wel moet doen dan ben ik verplicht om 30 x een negatieve feedback te gaan geven.

ach ja met chantage kom je blijkbaar ook een heel eind!

Ik wil absoluut de verkoper niet goedpraten want 30x verzendkosten betalen is inderdaad belachelijk, maar wat ook belachelijk is is dat u niet de moeite neemt om op voorhand eerst een mailtje te sturen met de vraag of de verkoper verzendkosten combineert!

U spreekt overigens u zelf ook tegen want eerst ging het om 10x verzendkosten en nu ineens om 30x ?

Soms is het jammer dat verkopers geen negatief kunnen geven! en als ik de verkopende partij was geweest dan had ik uw chantage zeker gemeld!

Ik heb de verkoper geschreven met de mededeling dat hij ik absoluut de goederen 30 x wil betalen toch ik niet van plan ben om in een zending 30 x verzendkosten te betalen.

Dan verwijs ik naar zijn eigen tekst in de advertentie dat hij retour zendingen accepteerd.

Nu ik hoef geen retour zending te doen ik wil de order in zijn geheel niet afnemen of te wel wilt u de order afmelden.

Ik neem niet af. En als u er op staat dat ik dit wel moet doen dan ben ik verplicht om 30 x een negatieve feedback te gaan geven.

Want die negatieve betaling accepteer ik niet.

Kreeg antwoord van de verkoper

Word in een zending verstuurd, hoef nu maar 1 x te betalen.

Te zot om te dreigen met negatieve feedback en daar ook nog voor te moeten betalen.

Het is dus opgelost.

Hij heeft nu in zijn advertentie vermeld dat je bij elk extra product ook extra verzendkosten moet betalen.

Blijft op lichterij.

Dit gaat om postkaarten en boekenleggers wat in een envelop kan verstuurd worden. Made in China , gaat via Australia

en kost niet meer dan 9 dollar...en eist van mij 30 pond.

Wat betreft de feedback

het staat in meer in het overzicht die je vroeger gewoon kon zien. Je moet nu in alle verkochte items gaan kijken.

vr.gr. Alida

Als er in de aanbieding niet aangegeven word dat er gecombineerd kan worden of bij een x aantal dat je korting krijgt dan zal je idd even moeten mailen.

Op het tabblad verzending en betalingen in de advertentie staat aangegeven bij meerdere items, verz. kosten $3.99 en voor elk volgend object $3.99/$2.99/gratis.

Dit is waar de verkoper zich aan moet houden als er niks aangegeven staat in de advertentie zelf.

stond er in de advertenite dat u zoveel kon kopen voor dezelfde verzendkosten?

Mijn aankopen wil ik absoluut betalen. Daar koop ik voor.

Toch dan krijg ik een verzendkosten post voor mijn neus waar je van schrikt. De verkoper zet bij zijn advertentie verzendkosten europa 2.95 euro. Je mag bieden zo veel je wilt. Dan vind ik dat de verkoper het in zijn profiel moet vermelden dat als je meerdere objecten koopt er voor elk object 0.50 euro bij komt.

Dan kan je zelf beslissen of je wel of niet koopt.

Dan de feedback.

Dat systeem is veranderd.

Vroeger kon je met gemak zien of iemand wel of niet een rode aantekening had. Iedereen heeft nu groene feedbacks, want ebay zegt : een rode feedback....dan trekken we er een groene vanaf.

Dus met andere woorden je ziet ze niet meer staan in het overzicht.

Op alles is wel een antwoord, als je maar betaald.

Zo verdiend Ebay en Paypall en ik moet betalen anders krijg ik al een snotneus een aantekening van slecht gedrag.

Te zot om het te begrijpen.

vr.gr.

"Ebay eist dat ik die 10 x verzendkosten moet betalen."

Ebay eist helemaal niet dat u 10x verzendkosten betaald Ebay eist dat u uw aankopen betaald!

Dat u nu 10x verzendkosten moet betalen dat is jammer maar helaas maar ligt vooral aan uzelf, even een mailtke sturen naar de verkoper is zo simpel!

Is de verkoper correct? In principe wel want verkopers zijn niet verplicht verzendkosten te combineren!

De aangegeven verzendkosten gelden per gekocht item! dat u verwacht dat u tien items kunt kopen voor 1x verzendkosten is wedrom niet de schuld van de verkoper!

-- Bewerkt door metrijst op 10 Oct 2011 18:52 CEST
Een vraag stellen