annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper wil opeens 40 pond voor verzending extra?

ijohnlegend
Community-lid

Ik heb vanochtend deze Xbox 360 gekocht:

 

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110619903769&ssPageName=STRK:MEWNX:IT#ht_500wt_115...


Leuk prijsje, ook als je ziet wat er bij komt. Maar ik kreeg nu net dit mailtje van de verkoper:

 

"Hi im sorry but the postage is £60 so if you still would like the xbox you would need to forward me another £40 if not i will refund you. Sorry for the inconvenience."

 

Hij wil dus dat ik nog 40 pond extra ga overmaken naar zijn Paypal. Ik reageerde zo:

 

"60 pounds postage for sending it to The Netherlands? If I would pay such a high amount of money for sending, I would expect to get it within 48 hours. Every postage on Xbox 360 sendings from the UK are between the 20-35 pounds and i'm really curious why I got to pay 40 pounds after I paid the Xbox 360 + postage. Why didn't u add the high postage in advance? And what kind of company + delivery method are you using? I'm sure it'll cost some more then normal Xbox 360 sendings due to the accesories, but double the postage seems a little strange to me."


Ik vraag me echt af of dit normaal is. 60 pond is ontzettend veel voor verzenden van de uk. De meest xbox 360 sellers hebben, er zoals ik al tegen hem zei, er 20-35 pond verzendkosten bij staan. Hij levert er natuurlijk wel veel extra's bij, maar opeens 3x zoveel voor de verzending betalen vind ik een beetje apart. Het rare is nog wel dat ik het even achteraf moet gaan betalen, oftewel ik heb gevoel dat hij het in zijn eigen broekzak gaat steken.

 

Wat denken jullie hier nou van? Ik heb eigenlijk geen zin om de verkoop af te blazen, vooral omdat het echt een perfect pakketje is met alles wat ik wil. Maar die 40 pond heb ik op dit moment niet.

 

Zijn er Ebayers die dit ook weleens hebben gehad? En is dit te vertrouwen?

Geaccepteerde oplossingen (2)

Geaccepteerde oplossingen (2)

De verkoper is ook gebonden om duidelijk VAN TE VOREN kenbaar te maken wat de verzendkosten zijn, enige verliezen zijn achteraf normaal voor de verkoper en niet voor de koper.

Als je het met 40 GBP extra nog te doen vind zou ik hem toch nog aanschaffen, wel zou ik deze verkoper zeer passende feedback geven na ontvangst.

kopersbescherming
Community-lid

De verkoper is gedwongen door de PayPal kopersbescherming een dure verzendmethode met volledige tracking te gebruiken.

Vandaar deze hogere verzendkosten.

 

 

 

Antwoorden (11)

Antwoorden (11)

kopersbescherming
Community-lid
De verkoper moet aan PayPal 4% afdragen van elke ontvangen betaling. Verder heeft de verkoper geen enkele bescherming tegen het afpakken van de betaling door PayPal als u een simpele claim indient. Er moet een electronische handtekening van ontvangst met de gegevens van de ontvanger beschikbaar zijn. Een dergelijke dienst is duur. Voorts wordt in vele gevallen het geld ook nog eens 28 dagen door PayPal vastgehouden. Het betreft hier een incidentele verkoper die er niet op rekende dit item naar het buitenland te sturen. Weet u zeker dat het apparaat hier goed werkt? Waarom gaat u niet naar een winkel op de hoek van de straat. Omdat dat duurder is?
kopersbescherming
Community-lid
Nog even een tip voor als je toch gaat betalen. Doe dat dan wel via een creditcard bij PayPal en laat de creditcard de omrekening doen en niet PayPal, je betaalt anders weer een extra 2% teveel euro voor je ponden.
stephanthecollector
Community-lid

Het antwoord van kopersbescherming is in deze dus ook niet relevant dat had de verkoper van tevoren maar moeten bedenken!

stephanthecollector
Community-lid

Ben het helemaal eens met centralwebshop als je als verkoper verzendkosten berekend dan kan je achteraf niet nog eens 40 pond extra gaan vragen zelf niet als de verkoper het verkeerd heeft ingeschat, ik heb dit zelf ook al menig keer gehad en de extra kosten waren gewoon voor mij als verkoper.

Oh ja vergeet de sterrenbeoordeling ook niet passend te beoordelen, een 1 voor verzendkosten en verzendtijd.

Ik zou voor zo een pakket met USP of Fedex zo een beetje 35 EURO kwijt zijn incl. verzekering voor volledige bescherming door paypal, andersom van UK naar NL zou het niet veel schelen.

Ontvang je het via TNT dan mag je jezelf helemaal genaaid voelen en zou ik die 40 pond terugclaimen via paypal indien mogelijk.
Dan heb die nog geen 20 euro betaald aan Royal mail.

ijohnlegend
Community-lid
Ik kreeg net de verzendkosten te horen: 50 pond waar ik al 20 van betaald heb. Hij heeft het pakket al verstuurd en vroeg me nog 20 pond over te maken ipv 30 omdat hij een fout maakte. Alleen vervelend dat de euro koers zo laag staat. ;-(
kopersbescherming
Community-lid

Succes er dan mee en veel game plezier.

Ik heb er helaas geen tijd voor.

 

ijohnlegend
Community-lid

Xbox 360 werkt prima hier in Nederland, ik heb enkel een verloopstekker of een 3 pin netsnoer nodig.

 

Ja, ik koop het inderdaad voor de prijs op Ebay. Dit pakket omvat elke game en accessoire die ik nodig heb en graag wil. Als ik alles retail zou kopen zou ik zo'n 100-150 euro duurder uitkomen.


Ik hoop dat het niet te duur uitpakt, 15-20 pond extra betalen vind ik niet zo'n probleem, maar ik ben niet van plan nog 40 pond te gaan betalen.

ijohnlegend
Community-lid

Na dat bericht dat ik aan hem stuurde dat ik de 60 pond echt teveel vond, zei hij opeens dat 60 pond een schatting was:

 

"I was only estimating the price, so I am happy to take it to the post office and find out exact postage to Netherlands - regular sign for or express 48 hours. If you wish me to do this, please let me know. I was not expecting to send this item overseas. best wishes,"

 

Oftewel, hij zet er 20 pond op als verzendkosten als lukrake schatting, dan maakt hij weer een belachelijk wilde schatting van 60 pond en nadat ik weer een berichtje naar hem stuurde of er geen goedkopere verzendmogelijkheden zijn:

 

"And what is the cheapest kind of sending it? Normal airmail or regular posting is good enough for me, it doesn't have to be quick. Are you using Royalmail/Parcelforce btw?"

 

antwoorde hij dat hij de prijzen nog moest checken bij het postkantoor:

 

"i just want it send the safest way with insurance and that is the only way i will send it abroad so i will let you know as soon as i find out."

 

Beetje vervelend allemaal, en ik vind het ook erg jammer dat hij het er niet gelijk even goed had bij gezet. Ik hoop dat de prijs niet te hoog uitvalt. Ik kan nu wel zeggen, ik ga niet extra betalen voor de verzending, maar dan refund die me waarschijnlijk en krijg ik nooit meer wat van hem te horen.

 

@kopersbescherming, ik heb geen creditcard ;-0

 

En inderdaad Paypal rekent een iets hogere koers in het voordeel van de pond.

 

Nog een vraagje, de koper ontvangt toch uiteindelijk minder geld doordat ik met euro's betaal en Paypal daar een fee voor vraagt?

-- Bewerkt door ijohnlegend om 6 Dec 2010 22:32 CET

Ik heb wel honderden veilingen zien aflopen waarbij ik het bedrag te laag vond. Het is geen excuus voor een verkoper op ebay, dan moet die lekker ze eigen webwinkel ofzo openen.

Maar 70 euro verzending vanuit de UK naar NL is te gek voor woorden als dit achteraf nog even gevraagd word...
De verkoper probeerd hier niet alleen de verzendkosten te compenseren, maar ook ze paypal en ebay fees...

kopersbescherming
Community-lid

Formeel klopt de bewering dat de verkoper van te voren de juiste verzendkosten moet vermelden.

Maar tegelijkertijd klopt het ook dat een verkoper geen enkele bescherming geniet als er met PayPal betaald is.

 

In dit geval vond de verkoper waarschijnlijk het eindbedrag te laag en kwam die er tegelijkertijd achter dat verzending naar het buitenland met de gewenste tracking wel wat duurder was dan eerst vermeld.

Dus twee vliegen in één klap.

 

 

Een vraag stellen