op 21-10-2011 20:34
Hallo allemaal,
Ik heb wat leuks gevonden op eBay, dus ik dacht, ik druk nu kopen, is namelijk de enige manier waarop het gekocht kan worden. De verkoper wilt een directe betaling, dus ik heb een paypal account aangemaakt (al een aantal dagen eerder dan dit account) en aan mijn paypal account heb ik mijn bankrekening gekoppelt, zoals gevraagd. Nu wil ik gaan betalen en nu stuurt eBay/paypal me telkens naar een pagina toe waar ik een creditcard moet invullen? Toen ik serieus naar iets ging kijken op eBay heb ik direct een paypal account aangemaakt zodat deze geverifieerd en dergelijke kon worden, ik ben inmiddels dan ook een gecontroleerd user. Ik zou dus zeggen, ik kan via mijn paypal rekening betalen, maar toch kom ik telkens uit bij een creditcard nummer invulpagina.
Wat doe ik verkeerd?
Vriendelijk groet
Het ziet er dan inderdaad naar uit dat men in veel gevallen een directe bankoverschrijving kan doen zonder andere back-up betaalbron.
Wel vreemd, want dit zegt de Nederlandse PayPal FAQ, waarin de drie eerste betaalmethoden geschikt zijn voor directe betaling:
Welke zijn de beschikbare betaalmethoden?
U kan betalen via de volgende betaalmethoden:
- PayPal-saldo – een betaling via uw PayPal-saldo wordt onmiddellijk op de PayPal-rekening van de ontvanger bijgeschreven.
- Creditcard – betaling via creditcard wordt onmiddellijk op de PayPal-rekening van de ontvanger bijgeschreven.
- Directe bankoverschrijving – een betaling via bankrekening wordt onmiddellijk op de PayPal-rekening van de ontvanger bijgeschreven indien u een alternatieve betaalbron aan uw PayPal-rekening heeft toegevoegd.
- Uitgestelde bankbetaling – een uitgestelde bankbetaling wordt op de PayPal-rekening van de ontvanger bijgeschreven na 7 tot 9 werkdagen. U kunt met een uitgestelde bankbetaling betalen indien u geen alternatieve betaalbron heeft toegevoegd aan uw PayPal-rekening of indien alle andere betaalmethoden uitgeschakeld zijn.
Onderwerp | Kudos |
---|---|
1 |