Nu kopen met paypal?
- Abonneren op RSS-feed
- Alle onderwerpen als nieuw markeren
- Onderwerp als gelezen markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Printervriendelijke pagina
- Ongepaste inhoud melden
op 21-10-2011 20:34
Hallo allemaal,
Ik heb wat leuks gevonden op eBay, dus ik dacht, ik druk nu kopen, is namelijk de enige manier waarop het gekocht kan worden. De verkoper wilt een directe betaling, dus ik heb een paypal account aangemaakt (al een aantal dagen eerder dan dit account) en aan mijn paypal account heb ik mijn bankrekening gekoppelt, zoals gevraagd. Nu wil ik gaan betalen en nu stuurt eBay/paypal me telkens naar een pagina toe waar ik een creditcard moet invullen? Toen ik serieus naar iets ging kijken op eBay heb ik direct een paypal account aangemaakt zodat deze geverifieerd en dergelijke kon worden, ik ben inmiddels dan ook een gecontroleerd user. Ik zou dus zeggen, ik kan via mijn paypal rekening betalen, maar toch kom ik telkens uit bij een creditcard nummer invulpagina.
Wat doe ik verkeerd?
Vriendelijk groet
Geaccepteerde oplossingen (1)
Geaccepteerde oplossingen (1)
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Afdrukken
Als in de aanbieding “directe betaling” vermeld staat, onder PayPal in het vak betaling, dient u te zorgen dat er voldoende saldo op uw PayPal account staat op het ogenblik van de koop, of een creditcard aan uw PayPal gekoppeld te hebben. Een gekoppelde bankrekening alleen is niet voldoende. De verzendkosten naar uw locatie dienen ook opgegeven te zijn in de aanbieding in het vak verzending.
Hieronder de FAQ “immediate payment”
http://pages.ebay.com/ImmediatePayment-faq.html
Because immediate payment is required, an eCheck is not an acceptable form of payment for these listings since it takes some time to clear.
Antwoorden (8)
Antwoorden (8)
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Afdrukken
waarschijnlijk dient u omdat u een nieuwe gebruiker bent er voor te zorgen dat er voldoende geld op uw pp account staat, dit zal een paar keer zo zijn!
een creditcard is NIET nodig, ik heb er ook geen! en ik betaal al bijna drie jaar gewoon zonder enig probleem! (op het begin na)
Neem contact op met PP en leg het uit, desnoods belt u ze! ik heb dat in het begin ook gehad en het duurt een tijdje voor ze snappen dat u geen CC heeft en wellicht ook niet wilt!
PP kan dat zo veranderen en u heeft dan verder geen problemen meer ( hopenlijk)
het is dus een fabeltje dat men een CC MOET koppelen aan uw PP account, gewoon simpelweg uw bankrekening is voldoende.
Wat verder nog een mogelijkheid is, dat is dat u uw PP account nog niet heeft geactiveerd, daarmee bedoel ik dat toen u uw PP rekening opende en uw reguliere rekening daaraan koppelde toen heeft PP twee kleine bedragen naar uw rekening overgemaakt met daaraan een tweetal code's dit is ter controle zodat PP weet dat u de juiste rekening heeft gekoppeld, u dient deze boekingen te bevestigen via PP en daarna zou u gewoon normaal gebruik moeten kunnen maken van de rekening!
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Afdrukken
Heb je geen keuze?
Bij mij staat aangestipt,betaling per bank
dit kan ook veranderd worden in creditcard,of andere betalingswijze.
Ik heb ook geen geld staan op paypal!
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Afdrukken
Misschien dat dat geldt voor nieuwe leden? ik heb er in ieder geval (gelukkig) geen last van!
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Afdrukken
Het ziet er dan inderdaad naar uit dat men in veel gevallen een directe bankoverschrijving kan doen zonder andere back-up betaalbron.
Wel vreemd, want dit zegt de Nederlandse PayPal FAQ, waarin de drie eerste betaalmethoden geschikt zijn voor directe betaling:
Welke zijn de beschikbare betaalmethoden?
U kan betalen via de volgende betaalmethoden:
- PayPal-saldo – een betaling via uw PayPal-saldo wordt onmiddellijk op de PayPal-rekening van de ontvanger bijgeschreven.
- Creditcard – betaling via creditcard wordt onmiddellijk op de PayPal-rekening van de ontvanger bijgeschreven.
- Directe bankoverschrijving – een betaling via bankrekening wordt onmiddellijk op de PayPal-rekening van de ontvanger bijgeschreven indien u een alternatieve betaalbron aan uw PayPal-rekening heeft toegevoegd.
- Uitgestelde bankbetaling – een uitgestelde bankbetaling wordt op de PayPal-rekening van de ontvanger bijgeschreven na 7 tot 9 werkdagen. U kunt met een uitgestelde bankbetaling betalen indien u geen alternatieve betaalbron heeft toegevoegd aan uw PayPal-rekening of indien alle andere betaalmethoden uitgeschakeld zijn.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Afdrukken
Gisteren heb ik nog een directe betaling gedaan,
Paypal haalt het geld van de bankrekening en betaalt direct de verkoper.Het pakje is al onderweg!
Ik heb geen cent op een rekening van paypal,als ik nog wat terug krijg van een verkoper,staat het na een week weer op mijn bank.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Afdrukken
Directe betalingen vereisen geen CC maar kan simpelweg gewoon via je "normale rekening" althans dat is mijn ervaring, het kan misschien zo zijn dat het per rubriek anders is?????
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Afdrukken
Directe betaling vereisen is een extra optie die de verkoper kan instellen bij zijn aanbieding. Dit wordt slechts bij een minderheid van de aanbiedingen toegepast. De voornaamste reden om deze optie te gebruiken is om niet-betalers te vermijden, daar de koop bij gebruik van de "Nu kopen" knop slechts gesloten wordt op het ogenblik dat de betaling voltooid is.
Directe betaling vereisen: (overzicht)
http://pages.ebay.nl/help/pay/require-immediate-payment.html
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Afdrukken
@2
Het hele mooie aan Paypal is toch juist dat je niet direct geld op je paypal rekening hoeft te hebben, maar paypal het weer overboekt vanaf jouw betaalrekening zodra je wat besteld en betaald?
@3
Ik heb inderdaad geen andere keuze, ik kom bij coupons of betaal direct en als ik op betaal direct druk, ik heb immers geen coupons, dan kom ik in een scherm waarom mijn creditcard gevraagd wordt.
-- Bewerkt door sporingerdam op 22 Oct 2011 13:39 CEST