annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Problemen met Paypal

micheljeki
Community-lid

Hallo , sinds vandaag doet paypal erg vreemd met mijn betalingen,heb hier op ebay een parfumflesje gekocht en ook direct betaalt,maar daarna krijg ik een ontvangst bericht van Paypal en die zegd dit : Uw uitgestelde bankbetaling is in behandeling ,Bedankt dat u heeft gekozen voor PayPal. De geschatte verwerkingsdatum is 24-06-2011-28-06-2011. We adviseren verkopers te wachten met het verzenden van objecten totdat de betaling is ontvangen. Voer een directe betaling uit en ontvang uw object(en) sneller door in te loggen op uw PayPal-rekening en een creditcard toe te voegen.

Ik snap er niks van afgelopen week heb ik hier ook iets gekocht op ebay en toen werd het bedrag gelijk van mijn bankrekening afgeschreven .Krijg ik geen last van de verkoper dat ik wel artikelen bestel maar de verkoper krijgt het geld niet ?.Ik heb gelijk betaalt.Ik heb het bewijs van Paypal dat ik betaalt heb.Wat moet ik nou doen ?.Ik wil niet als een wantaler hier neergezet worden.Ik betaal altijd direct naar de verkopers op Ebay. hebben Meer mensen hier last van ? ,voorheen heb ik nooit problemen ondervonden.Alvast bedankt

Michel

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

anjab7302
Community-lid

Als je zelf geld op je paypal rekening stort, duurt het ook een dag of 3 ongeveer...toch iets sneller,als wanneer paypal het geld van je rekening haalt, dan wil er nogal eens wat mis gaan,en storten ze t bedrag nog al eens terug, of het verdwijnt tussen de paypal rekening en je bank/girorekening,,,dag poen!!

Heb het zelf meegemaakt,dus,ik weet waar ik over praat...

Ik trouwens op diverse GPT ( Get Paid Sites) gehoort,dat paypal sowieso een beetje van t padje af is ,momenteel(beetje raar doet dus), dus er zijn al heeeel veel klachten momenteel...Ben benieuwd,hoe snel ze de zaak weer onder controle hebben....ook geen goede reclame voor ebay natuurlijk, want ebay en paypal zijn immers ouwe jongens krentenbrood....

Antwoorden (16)

Antwoorden (16)

anjab7302
Community-lid

Micheljeki, je bent niet de enige, die zijn bank of gironummer aan zijn paypalrekening heeft gekoppeld,ik heb dat zelf ook gedaan en het werkt prima,mits ik zorg,dat er genoeg geld op die rekening staat.

Omdat paypal niet snapt,dat ze geld van mijn girorekening moeten halen, maak ik het geld tegenwoordig zelf over naar paypal en pas dan klik ik op betalen voor een item,dat ik in het buiteland koop..Daarna stuur ik voor de zekerheid een mailtje naar de verkoper,dat paypal er mee bezig is,maar,dat het wel een paar dagen kan duren...weten ze zelf natuurlijk ook wel,maar,het is wel zo netjes,om dat te doen...Als je nog eens zaken met die verkoper wil doen in de toekomst,wil je natuurlijk wel op goede voet blijven staan,haha.

Zekerheid voor alles,zeg ik maar...:-x

moadestien
Community-lid

PayPal vertrouwt zijn klanten niet en neemt daarom zonder verdere uitleg de lange weg van een uitgestelde bankbetaling.

 

Dit kan ook gebeuren als er al honderden betalingen zijn verricht zonder enig probleem en zelfs als er voldoende PayPal saldo aanwezig is.

 

Dit zijn de niet gedocumenteerde procedures die PayPal aanhoudt om fraude tegen te gaan.

 

Reken voor de afhandeling van een dergelijke uitgestelde betaling op 10 dagen of meer.

 

Erg vervelend allemaal.

 

micheljeki
Community-lid

Ja dat is ook zo als je een bepaald saldo er op heeft staan,maar voorheen had ik nooit geen saldo eropstaan en toen kon ik gewoon directe bankbetalingen verrichten.nu kan dat opeens niet meer ,van paypal heb ik een email berichtje gekregen en die zeggen dat dit een Echeck betaling is .Was een standaard email bericht van paypal.Ze zeggen nog doodleuk : fijn dat u voor een echeck betaling gekozen hebt :^O .Nou ik heb gewoon op de sofort kaufen button van ebay geklikt en toen zat ik er al aan vast aan die echeck betaling.Heb zojuist een bedrag maar overgezet op mijn paypalrekening.Hoe lang duurt dat wanneer ik dat bedrag op mijn rekening krijgt?Ik kan het niet vinden op de site van Paypal.Alvast bedankt

rustig aan OP jou valt hier helemaal niets

te verwijten. en van schorsing is natuurlijk

helemaal geen sprake.

 

Wat kan er eventueel aan de hand zijn?

dat Paypal zijn adminstratieve organisatie

niet op orde heeft, of wellicht dat Paypal

het geld een aantal dagen onder zich houdt,

of een andere oorzaak dat het niet naar

behoren verloopt.

 

Uit prikborddraadjes waar ik met verkopers

praat die Paypal accepteren blijkt duidelijk

dat zij veel langer op hun geld moeten wachten

dan noodzakelijk is als het geld van de

bankrekening van de koper afgeschreven wordt.

 

En dit houdt dus in dat je wat langer op je

spulletjes moet wachten, maar zoals ik

in dit draadje al gepost heb daar zullen

wel veranderingen aan zitten te komen want

uiteindelijk gaat het hier om een prettige

koopervaring voor kopers, die je nu

dus niet hebt.

 

groetjes Niek

micheljeki
Community-lid

Ja alles is aangevinkt ,heb paypal al 10 emails gestuurd wanneer die betalingen nou eens overgemaakt worden naar de verkopers,krijg geen enkele reactie er op terug.

ik zal we de enige zijn die hier op ebay een bankrekening gekoppelt heeft aan een paypalaccount.Heb ebay.nl maar eens een email gestuurd hoe dat nou zit.Verwacht van hun ook geen reactie terug.ik loop er steeds over te denken om die betalingen maar te annuleren.Ze plukken het geld wel van mijn bankrekening maar storten het niet over aan de verkopers.Als die bedragen eens een keer overgemaakt zijn naar de verkopers toe,zijn de spulletjes uitverkocht ,is mij al toegestuurd.Weet niet meer wat ik moet doen.Ik geef het op .:-(.Dan schorsen die lui van ebay me maar ,dat ik die betalingen ongedaan heeft gemaakt.Dan had dat paypal die bedragen maar eerder moeten overmaken,kan ik niks aan doen

 

abeldoorn
Community-lid

hadden ze mij wel eventjes van te voren kunnen zeggen via email

 

Heb je dat wel aangevinkt staan in je pay-pal instellingen, dus dat ze beleidswijzigingen naar je mailen. Anders is het je eigen keuze geweest die mailen niet te krijgen...

micheljeki
Community-lid

als u me niet gelooft hier heb ik al wat gevonden :

http://forum.fok.nl/topic/1670833/1/25

 

hier hebben meer mensen sinds 2 dagen last van

micheljeki
Community-lid

Voorheen heb ik altijd betalingen gemaakt zonder dat er een bepaald saldo opstond en dat ging tot nu dan altijd goed ,ik heb mn bankrekening er aan gekoppelt van de rabobank.een creditcard krijg ik helaas niet verstrekt en western union hoor je zoveel vreemde verhalen over.En ja dat is waar ,wil zeker kopersbescherming .Mijn broer heeft ook een paypalaccount met een hoog salso en daar is het ook bij .Paypal heeft de regels gewoon aangescherpt ,hadden ze mij wel eventjes van te voren kunnen zeggen via email of toen ik het item bestelde.lees maar de verhalen op internet, meer mensen hebben sinds 20 juni hier last van.

abeldoorn
Community-lid

troost je, wij als verkopers hebben het ook helemaal gehad met pay-pal. Maar ook met al die kopers die hun eigen 'ongemakken' gemakshalve maar afschuiven op anderen.

 

U had bijvoorbeeld ook er voor kunnen zorgen dat er voldoende geld op uw pay-pal rekening stond. Dan ahd de verkoper dat binnen een seconde gehad. U zou het geld hebben kunnen overmaken per bank (had de ontvanger geen extra pay-pal kosten gehad). U had het zelfs in een envelop kunnen stoppen en kunnen opsturen, u had het met western union kunnen betalen.

 

U had een creditcard kunnen koppelen aan uw pay-pal account, dan was het ook direct betaald. Dat heeft u allemaal niet gedaan, en daar heeft u vast goede redenen voor gehad. (bijv het gemak van de pay-pal bescherming of het feit dat het gratis is voor u als koper).

Maar het is uw keuze geweest met pay-pal te betalen, ga dan niet zo op de 'high horse' zitten.

-- Bewerkt door abeldoorn op 21 Jun 2011 21:43 CEST
micheljeki
Community-lid

Moet minstens een week lang wachten ,voordat de betaling verwerkt is ,kan tot 24-28 juni duren.Heb de verkopers al een bericht gestuurt,hopelijk begrijpen ze het,dat het niet mijn schuld is.Is het niet mogelijk om deze verkopers te betalen met hun emailaccount op Paypal ,met direct geld toevoegen ?,dan maar op die manier,via ebay lukt het niet ,als ik kijk via mijn ebay naar die betalingen zie ik 2 zandlopertjes staan,als ik daar met de muisaanwijzer op wijst zeggen die ''Je betaling op 20-juni 2011 word verwerkt via Paypal.''

Op deze manier is het niet echt leuk meer om op ebay spulletjes te kopen.Ik moet wachten terwijl andere mensen wel eerder hun betalingen worden verwerkt.Is gewoon onderschijd maken van paypal.Heb het helemaal gehad met paypal.

goedenmorgen Stephan,

 

je zegt het zelf al, vervelend dat je wat

langer op je spulletjes moet wachten

en dat hoort dus niet thuis bij een prettige

koopervaring.

 

een prettige koopervaring is namelijk dat

het gekochte snel en goed geleverd wordt

en aangezien de koper hier uiteindelijk

het geld binnenbrengt zal ebay wel

degelijk ervoor gaan zorgdragen dat

die koper een tevreden klant blijft.

 

Zoals ik al eens eerder gepost heb

zal de Paypalverkoper zo snel mogelijk

moeten gaan afleveren en wanneer

die verkoper uiteindelijk zijn geld krijgt

is van secundair belang, uiteindelijk

blijft het geld veilig en renderend onder

de hoede van Paypal.

 

Dus ik zou zeggen bereid je alvast maar

voor, maar jullie verkoper zijn al uitermate

flexibel en jullie accepteren ook wereldwijd

dat de kosten van ebay fiks verhoogd zijn dus een beetje langer op je geld

wachten totdat het uiteindelijk op je rekening

bijgestort wordt kan er ook nog wel bij lijkt me

 

groetjes en een prettige dag,

 

Niek

stephanthecollector
Community-lid

De verkoper krijgt ook een mailtje dat er betaald is en dat het een uitgestelde betaling is dus daar hoef je je geen zorgen over te maken, vervelend is en blijft wel dat je nu langer op je spulletjes moet wachten, waarom PP dit doet is mij een raadsel maar ik hoor het de laatste tijd wel meer.

 

 

Ebay/paypal zullen ongetwijfeld ook

al deze problemen onderkend hebben

en uiteindelijk gaat het om een prettige

koopervaring voor de koper.

 

Dus ik voorzie binnen afzienbare tijd

wat nieuwe "verbeteringen " hier doorgevoerd

gaan worden.

 

En voor niets gaat alleen de zon op.

 

groetjes en iedereen weer een prettige dag,

 

Niek

 

anjab7302
Community-lid

Als je een mailtje stuurt,naar de verkoper, weet die tenminste,dat er aan gewerkt wordt.

Doe je dat niet,en Paypal heeft het geld nog niet overgeboekt, gaat hij er van uit,dat je niet betaald en start een geschil voor niet betalen....Krijg je ook Ebay nog eens achter je gat!

Daar wordt je toch ook niet vrolijk van, zou ik zeggen!!

Dus, laat in ieder geval de verkoper iets weten, dan ben je in ieder geval gedekt.

Je kunt niet verwachten, dat de verkoper paypal achter hun vodden zit,als die je geld niet snel genoeg overboeken: het is wel zo netjes, om hun te laten weten, dat de procedure bezig is,om problemen te voorkomen.

Better safe than sorry zeggen de Engelsen...

-- Bewerkt door anjab7302 op 21 Jun 2011 1:13 CEST

-- Bewerkt door anjab7302 op 21 Jun 2011 1:13 CEST
micheljeki
Community-lid

Nou dat duurt nogal lang dan.daar ga ik niet op wachten.Het is niet mijn schuld ,ik heb gelijk betaalt.Dit vind ik erg flauw van Paypal .Heb altijd betaalt en nooit geen last gehad,hebben ze soms problemen dat ik veel aankopen doe hier op Ebay en betaalt heb via mijn account op Paypal en dat ze mij als een fraudeur zien ?Jammer dan voor ebay maar dan koop ik hier liever niks meer,heb geen zin om langer op mijn artikelen te wachten terwijl ik onmiddelijk betaal.Dit vind ik echt nergens op slaan ,ik ben geen wanbetaler ,betaal atijd netjes de zelfde dag na aankoop.Maar goed als die verkopers gaan lopen zeuren waar het geld blijft ,dan moeten ze maar bij Paypal wezen,dit is niet mijn schuld.

 

anjab7302
Community-lid

Wat zou je denken van een mailtje nar de verkoper,met de mededeling,dat de betaling bij paypal in behandeling is en enkele dagen kan duren(weet hij zelf ook natuurlijk).

Of er voortaan voor zorgen, dat er al geld op je paypalrekening staat....Dan hoeft de verkoper helemaal niet veel langer op zn geld te wachten, want paypal heeft het geld snel genoeg op de rekening van de verkoper gezet...

 

Misschien een tip voor de volgende keer,wanneer je ioets koopt met paypal...

Een vraag stellen