op 01-08-2011 16:12
Hallo,
Ik heb via make an offer en bod gedaan op een krultang. Nu blijkt het zo te zijn als je bod wordt geaccepteerd door de verkoper dat je ook gelijk het produkt ook hebt gekocht. Dat vind ik een beetje raar.
Er staat nergens dat als je het geaccepteerde bod wordt geaccepteerd dat je ook verplicht bent tot kopen. Bij gelijk kopen is dat zeer duidelijk, maar bij dat dus niet. Nergens staat dit vermeld hoe dit in zijn werk gaat.
Nu heb ik 2 keer voor een krultang make an offer gedaan en nu zou ik er 2 moeten kopen, wat ik dus niet wil. Wat moet ik er met 2. Als ergens stond hoe zo iets in zijn werkt ging had ik nooit een an offer gedaan. Wat nu te doen om van de koop af te komen.
Als je na een en offer bekend werd gemaakt of je deze dan ook wilde kopen dan kan je ja of nee zeggen en nu is die beslissing er helemaal niet die wordt voor jou gemaakt. Niet echt netjes allemaal.
MVG
Petra
Waarschijnlijk bent u een ervaren "marktplaats-gebruiker", daar zit inderdaad aan een bod geen enkele koopverplichting vast.
Op eBay werkt dat nu eenmaal anders en dat kan dan tot dit soort misverstanden leiden als je aan marktplaats gewend bent.