op 27-04-2015 19:03
Ik heb een voorstel gedaan bij een verkoper,maar dan ben je toch niet verplicht de koop aan te gaan? Je kijkt of een verkoper lager wil gaan dan zijn vraagprijs. Ik heb aangenomen omdat ik dit niet kon vinden in de regels, je dan niet net als bij bieden vast staat in een koop. Ik heb de verkoper dit uitgelegd dat de extra info mijn beslissing om het toch niet te doen is geworden. Heb ik nu iets fouts gedaan?
Hallo,
In de alfabetische index onder "hulp en contact" in Ebay staat onder de letter b bij Beste voorstel het volgende:
Beste voorstel gebruiken
Als je de button Voorstel doen onder de Nu kopen-prijs in de aanbieding ziet, staat de verkoper open voor beste voorstellen van kopers.
Je kunt met de verkoper onderhandelen over de prijs, waardoor je de kans krijgt om het object tegen een lagere prijs dan de Nu kopen-prijs te kopen. De verkoper kan je voorstel accepteren, afwijzen of een tegenvoorstel doen. Je moet echter de beste prijs voorstellen die je bereid bent te betalen, want een verkoper die meerdere voorstellen voor een object ontvangt, accepteert meestal het hoogste voorstel.
Doe alleen een beste voorstel als je serieus overweegt het object tegen de voorgestelde prijs te kopen. Als de verkoper je voorstel accepteert, zijn jullie beiden verplicht om de transactie te voltooien.
Conclusie is dus : je bent volgens de voorwaarden van Ebay verplicht om te kopen.