op 23-01-2011 15:44
wie o wie kan mij verder helpen om op de site tradera tekomen en daar tekunnen bieden,kan er met geen mogelijk inloggen,terwijl het toch een site is van ebay!
mvg
Henk
je kunt ook bellen dit is het tel no; 0046 771 392 000, ze helpen je netjes in het engels SUCCES
Ik koop al jaren op Tradera. Je moet je inderdaad eerst even aanmelden. Verkopen kan niet, omdat je daarvoor een Zweeds burgerservicenummer moet hebben.
Even een paar feiten op een rij:
Betalen is geheel gratis (voor betaler én ontvanger) met internetbankieren (EU standaardoverschrijving). Je moet hiervoor wel eerst het bedrag in SEK omrekenen naar EURO : http://pages.ebay.co.uk/services/buyandsell/currencyconverter.html
Verzendkosten staan op http://www.posten.se
Kleine pakjes kunnen als "Maxibrev" verzonden worden, wat goedkoper is.
De meeste Zweden spreken prima Engels en geven al hun IBAN + BIC zodra je iets bij ze hebt gekocht. Vraag die aardige Zweden niet naar Paypal, dat kennen ze daar gelukkig vrijwel niet.
Sommige verkopers verkopen alleen "inom Sverige" of "inom Norden", oftewel alleen binnen Scandinavië. Je bod wordt in die gevallen automatisch geblokkeerd.
En: gratis snipen is ook mogelijk met Bidnapper.com. Zet de snipe daarbij wel ruim (bijvoorbeeld 1 minuut) omdat deze dienst nog in de experimenteerfase zit (daarom ook gratis).
De postbezorging vanuit Zweden is erg snel én betrouwbaar.
Als je ervaring hebt opgedaan met Tradera, post het hier dan even!
-- Bewerkt door auxfinesherbes op 29 Jan 2011 23:43 CETHet grootste probleem is dat je moet betalen in Zweedse kronen. PayPal is op Tradera lang niet zo ingeburgerd als op eBay.
Klik boven links op ebay.nl (of ebay ander land)
scroll totaal naar beneden, daar staan alle landen.
Klik op Zweden
Ga niet verder
Scroll in Zweden totaal naar beneden, daar staat tradera.se
Normaliter dient U alvorens te kunnen bieden altijd voor elke ebay in dat land zijn ingelogd. Voor tradere.se hoeft U niet te zijn ingelogd in ebay Zweden.
Even proefgedraaid. U dient zich te registreren met gebruikersnaam en nicknaam. Verder zodra je een buitenland invult dient het landnummer voor telefoon en telefoonnummer te worden ingevuld. Loopt goed! Leuke site! Beheerst U de taal nog niet goed, er zit een knop "vertalen". Kind kan de was doen.
Het lijkt op Hippas van Marktplaats, dus vintage, merkartikelen en porselein van gezochte merken. Soms alleen levering in Zweden, soms ophalen, dus soortgelijke bedingingen als men op e-bay plaatst.
Houdt er wel rekening mee dat de verzendkosten per februari 2011 wijzigen!
-- Bewerkt door klavertjevierenco op 24 Jan 2011 0:57 CET
met je ebay inlog kom je er niet op. Je moet je voor die site opnieuw aldaar registreren. Ik kan het fout hebben maar ik dacht dat dat ook alleen maar kon als je in zweden bent.
-- Bewerkt door abeldoorn op 23 Jan 2011 20:32 CETOnderwerp | Kudos |
---|---|
1 |