annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoog bod plaatsen

Stel, er wordt een product aangeboden met een biedprijs vanaf 1,00 euro. Wanneer ik een maximumbod plaats van 100 euro, dan win ik het product voor 1 euro indien niemand hoger dan 100 euro bied, of werkt het niet zo?

M.a.w. wanneer ik 100 euro ingeef, moet iemand anders dan automatisch 100,01 euro bieden om het product te kunnen winnen?

Ik vraag me dit af, anders is het wel heel gemakkelijk producten scoren, een bod van 1000 euro plaatsen voor iets dat een waarde heeft van 10 euro, en je bent altijd de winnaar.

Graag een reactie!

Hele onderwerp weergeven

Nee, dat zou niet eerlijk zijn, en dus gebeurt dat ook niet zo.

Jouw zichtbare bod wordt door eBay automatisch verhoogd tot 1 bodverhoging boven het bod van een volgende bieder. Dat gebeurt zo lang niemand meer biedt dan jouw geheime maximumbod.

Als je (als eerste) een autobod van 100 euro plaatst op een veiling met een startbod van 1 euro, dan is jouw zichtbare bod 1 euro. De volgende bieder moet minimaal 1,50 bieden. Als hij dat doet wordt jouw bod automatisch verhoogd tot 2,00 euro. Als iemand dan 50 euro biedt wordt jouw zichtbare bod automatisch verhoogd tot 51,50 euro. Als iemand 100 euro biedt wordt jouw bod ook 100 euro, waarbij jij nog altijd de winnaar bent omdat je bod als eerste geplaatst is.

Als iemand 100,01 biedt, dan overbiedt hij inderdaad onmiddellijk jouw autobod.

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos