op 05-03-2012 14:51
Ik ben tijdens een ebay veiling de hoogste bieder geweest en heb het item gewonnen.
De normale prijs bij andere ebay shops is circa €140,-- inclusief verzenden. Ik ben de gelukkige winnaar dat ik hem voor €52,-- incl verzenden heb kunnen kopen. Naar mijn idee kan de verkoper er geen winst op maken, maar goed dat is niet mijn probleem.
De verkoper mailt mij dat hij het item niet op voorraad heeft en wilt het geld terug storten of ik mag iets anders uitkiezen in zijn shop. Navraag wanneer hij het wel op voorraad heeft levert niks op.
Ik had eigenlijk al een voorgevoel dat de verkoper al met zoiets zou komen. Voor de verkoper een makkelijke manier om eronder uit te kunnen komen.
Hoe kan ik de verkoper zover krijgen dat hij mij levert wat ik gekocht heb ?
gr Roel
Ik ben het hier niet mee eens, "too good to be true" gaat alleen op als het om "nu kopen gaat", maar bij bieden kan het gebeuren dat er of geen interesse is, of dat er toevallig niemand het item gezien heeft.
Dan heb je dus mazzel, zoals ik al menig keer heb meegemaakt.
Maar als die verkoper dan vind dat de prijs ver onder de door hem/haar verwachte prijs uikomt,............... ja, en dan is het item ineens niet meer op voorraad.
Ook meegemaakt, ja bij prive-verkopers met maar 1 van dat betreffende item, wierd.
25 jaar een eigen onderneming gehad, ook daarvoor altijd wel in "de handel"gezeten, en mij is niets vreemds meer.
Maakt er een verkeerde offerte, is het item gewoon onbestelbaar, .. probleempje opgelost.
Dan de vergelijking met marktplaats is niet juist, daar je bij ebay je geld terug kunt vorderen tot nu toe 4 keer gehad, waarvan 2 keer zelfs zonder tussenkomst van Paypal.
Heb de verkoper in Griekenland gemeld dat de 2 betslde items niet waren aangekomen, waarna direct een vollegige retitutie plaatsvond voor beide items, zonder discussie.
Bij marktplaats iemand gelukkig kunnen traceren door combinatie achternaam en woonplaats, en in het telefoonboek in die plaats maar 1 persoon.
Heb hem tig keer gebeld, dan werd er opgehangen, net zolang doorgegaan en met politie gedreigt, dat hij toch maar overstag ging, dus dan werkt ebay toch beter.
Maar succes met het oplossen van het probleem