op 05-03-2012 14:51
Ik ben tijdens een ebay veiling de hoogste bieder geweest en heb het item gewonnen.
De normale prijs bij andere ebay shops is circa €140,-- inclusief verzenden. Ik ben de gelukkige winnaar dat ik hem voor €52,-- incl verzenden heb kunnen kopen. Naar mijn idee kan de verkoper er geen winst op maken, maar goed dat is niet mijn probleem.
De verkoper mailt mij dat hij het item niet op voorraad heeft en wilt het geld terug storten of ik mag iets anders uitkiezen in zijn shop. Navraag wanneer hij het wel op voorraad heeft levert niks op.
Ik had eigenlijk al een voorgevoel dat de verkoper al met zoiets zou komen. Voor de verkoper een makkelijke manier om eronder uit te kunnen komen.
Hoe kan ik de verkoper zover krijgen dat hij mij levert wat ik gekocht heb ?
gr Roel
je bent je bewust dat je dit koopt bij iemand in hong kong (lekker dichtbij qua garantie enzo, en de bakermat van vervalsingen). En je bent je bewust van heyt feit dat hij de afgelopen maand 31 negatieven en 21 neutrale feedbacks heeft gehad......
En zo te zien verkoopt deze meneer nogal veel. Misschien heeft ie het wel echt niet meer op voorraad en is de advertentie 'per abuis' weer op ebay terrecht gekomen. gebeurt mij als verkoper ook wel eens, dat mijn voorraadbeheer aangeet dat ik er nog 2 moet hebben, maar ze toch echt nergens te vinden zijn....
Overigens kan je een verkoper niet dwingen te verzenden (wat wil; je doen dan, met een bazooka hem gaan opzoeken ofzo). Bij iemand metr zo'n slechte feedback score in zo'n land moet je niks willen kopen en allang blij zijn dat hij je je geld terug wilt storten (wel erop letten dat hij de oorspronkelijke betaling refund. Als hij een nieuwe betaling doet, si dat voor pay-pal een nieuwe transactie en lijkt het voor hen of hij jou betaald voor iets, wat je uiteraard niet opstuurt, dus kan hij die betaling weer terug claimen. En dan is intussen jouw termijn om te claimen en feedback te geven voorbij en heb je nog niks.
Too good to be true = opgelicht worden