annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

vermiste zending

pzploef
Community-lid

Een Franse koper claimt dat mijn zending postzegels niet is aangekomen en wil zijn geld terug. In mijn aanbiedingen biedt ik aangetekende verzending aan tegen meerprijs of normale post met risico voor de koper. Dit betreft verzending met normale post, dus geen track and trace. Ik heb wel een copy van de enveloppe die ik heb verstuurd. Omdat ik geen track en trac kan overleggen heeft ebay in zijn grote wijsheid bepaald dat ik het geld moet terugstorten en heeft dat inmiddels via Paypal gedaan. Dit is een vrijbrief voor iedereen om zijn zending als vermist op te geven. Wat is de reactie van andere forumleden??

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

Herkenbaar!? Duitse klant koopt  meerdere Pokémon kaarten. Ik stuur een invoice met aangepaste verzendkosten (zoals beschreven in mijn advertenties op Ebay). De klant gaat moeilijk doen want hij wilde niet de verzendkosten betalen want hij vond dat nog te veel. Ondanks ik aangaf dat het volgens de beschrijving was gegaan bleef hij moelijk doen. Heb meerdere keren moeten vragen om een betaling te ontvangen. Klant betaald en wat denk je: Na 4 weken krijg ik een bericht en een claim dat de kaarten niet waren aangekomen.  Ik moest van PayPal het geld terug storten. Er is dus geen bescherming van de verkoper als een koper je mogelijk belazerd. 

NOTE: Het altijd verzenden van spullen via Ebay met Track&Trace heeft als nadeel dat dat klanten bij kleine aankopen de  verzendkosten te hoog vinden en dus niet kopen.

Vraag: Wat gebeurt er als je iets aangetekend verstuurd (Track&Trace) en er is een handtekening  voor ontvangst maar de klant zegt dat er niets in de enveloppe zit? Hoe gaat Ebay / PayPal hiermee om?  Zou het fijn vinden om dat te weten. Weet iemand dat?

Vraag: Houdt Ebay / PayPal bij hoe vaak er bij klanten een refund moet plaatst vinden i.v.m. niet ontvangen spullen gekocht op Ebay? Je kunt anders heel makkelijk gaan kopen op Ebay. Wordt bij een bepaalde aantal keren iemand geblokt. Groet Peter

Onderstaande tekst komt van de site van de consumentenbond:

 

Verkopersbescherming

Paypal beschermt de verkopers met verkopersbescherming. Deze bescherming dekt alleen transacties voor per post verzendbare, fysieke en tastbare objecten. Om in aanmerking te komen voor de bescherming moet je een bewijs van levering kunnen overleggen. Dit betekent dat het verzonden object in ieder geval online kan worden gevolgd en de status van de verzending 'geleverd' is.

 

Volgens mij houdt dat in dat je met track en trace moet verzenden, anders kun je niet aantonen dat een zending geleverd is.

Dus de verkopersbescherming van Paypal is in dit geval niet van toepassing.

 

Conclusie: Als verkoper ben je altijd de pineut als het niet aangetekend verzonden wordt.

In meeste gevallen gebeurt dat niet, omdat de aantekenkosten in Nederland gewoon erg hoog zijn.

Als een koper dus zegt dat hij het niet ontvangen heeft zul je het moeten terugbetalen, PayPal blokkeert zelfs meestal al het bedrag.

Een vraag stellen