annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ik heb wat verkocht

Hallo, ik  heb wat verkocht via Ebay naar USA. En verzenden als aangetekend. Over drie weken heeft koper een geschil geopen omdat hij het object niet ontvangen. Over drie dagen werd een beslissing genomen in zijn voordeel. En ik moest volledige bedrag terug betalen. Over een week heeft hij object onvangen (ik kan via track&trace dat zien). Wat kan ik nu doen?

mvg

Tanja

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

Aangetekende verzending naar USA en andere landen is niet voldoende voldoende voor PayPal. Dat vertellen ze niet.

Alleen shippers als UPS DHL en FEDEX bieden de juiste (online) tracking en de juiste verzendduur voor enige kans op succes als verkoper tegen een claim voor niet ontvangen. Uiteraard zijn die veel duurder en daarom meestal niet geschikt. Het verkopen op eBay van duurdere items naar het buitenland en speciaal overzee kan dan een hachelijke zaak zijn. Uw geval is een klassieke uitvoering van het zogenaamde gratis winkelen concept. Verkopen via eBay en PayPal is een zaak van vertrouwen. Er bestaat geen verkopersbescherming. 

Als u bewijs hebt/krijgt dat deze koper het item alsnog wel heeft ontvangen, neem dan opnieuw contact op met PayPal en biedt uw zaak aan. Bel ze eerst en stuur dan een email. Ik geef u echter weinig/geen kans.

Toen de koper de claim had aangemaakt, had u het verzendbewijs met T&T kunnen overleggen. Heeft u dat niet gedaan?

Nu niets, geen geld en geen object.

Een vraag stellen