op 26-09-2013 22:09
Heb op 8-09 een set velgen gekocht in duitsland en betaald met internet bankieren 440 euro incl. de verzendkosten naar nederland.
De verkoper heeft de de betaling gemarkeerd als ontvangen.
Henb verschillende mails gestuurd voor info over het transport enz trac en trce no.
De communicatie verloopt heel moeizaam 1 keer een bericht gehad dat ik m,n eigen geen zorgen moest maken velgen waren onderweg.Weer gevraagd voor track en trce no.GEEN ANTWOORD/
Via ebay .de zijn prive gegevens gevraagd en gekregen gebeld Geen antwoord nog meer mails via ebay.de Geen Antwoord.
Heb nu een zaak geopend bij ebay .de over een niet ontvangen object,mijn koop niet in aanmerking voor kauferschhutz.Alleen als je met pay-pal of een creditkaart betaalt.
Dus met andere woorden geld kwijt en geen velgen.
Wat kan ik nu nog doen het is toch 440euro wat er zo weg word geloost.
Heeft iemand ervaring met vervolgstappen in zo een geval.
Klacht indienen bij ebay heeft schijnbaar weinig nut in het gunstigste geval word de verkoper van ebay van de site verwijderd,maar daar heb ik niks aan.
Denk om naar de politie in duitsland een aanklacht wegens oplichterij in te dienen wil of de velgen of m,n geld terug.
IEMAND NOG GOEDE TIPS OP EEN LEGALE MANIER DUS WAT WETTELIJK KAN.
BVD h.vervoort
De Duitse politie contacteren en dan bellen en uw geval voorleggen. Anzeige erstatten.
Doe dat bij voorkeur bij de politie in de woonplaats van de verkoper.
U moet wel elementair Duits kunnen spreken, vraag anders om een Englisch sprechenden Polizist.
Iets ander kunt u niet doen en bij eBay kunt u al helemaal niet terecht.