op 14-06-2012 11:58
Ik zit met een bizar probleem. Voor aankopen in de V.S. gebruik in een afleveradres in de V.S. Vandaar komen de spullen hetzij als verzamelzending of als handbagage naar Nederland.
Dat adres is gewoon door Ebay geaccepteerd. En ik heb het vanmorgen nog eens gedaan. Zonder problemen.
MAar nu heb ik problemen met een - overigens heel aggressieve verkoper - die weigert te verzenden en zelfs mijn betaling retourneerde, want mijn afleveradres op Ebay (door Ebay geaccepteerd) zou frauduleus zijn.
Tot die conclusie was hij gekomen op grond van het checken van het adres op Google Earth.
Nu heb ik zelf even op GE gekeken en ik kan me achteraf wel voorstellen dat de man achterdochtig wordt. Dat adres ligt midden in een National Park in de V.S..
Dat wist ik niet, maar ik heb de bijnaam van de man (de man op de berg) nooit gekoppeld aan de mogelijkheid dat die berg in een nationaal park lag. Maar Nationaal Park of niet. Het is een geldig adres. Ik heb al meerder zendingen daar af laten leveren en doorgezonden gekregen.
Ik heb zelfs tracking informatie van USPS die dat bevestigt.
Paypal heeft me gemeld dat Amerikanen in het kader van Buyer protection heel spastisch kunnen doen. Dat ze vaak alleen maar verzenden naar mbt wat Paypal noemt 'bevestigde post adressen'.
Is er iemand die al eens met dat bijltje heeft gehakt? Ook zou ik graag willen weten hoe ik Ebay zo ver kan krijgen om de verkoper te bevestigen dat alles in orde is.
Waar is de verkoper dan eigenlijk bang voor, als jij dat adres opgeeft dan kan de verkoper vragen als het adres wel klopt - en jij aangeeft dat die juist is gewoon versturen.
Denk dat probleem bij de verkoper ligt...