op 14-06-2012 11:58
Ik zit met een bizar probleem. Voor aankopen in de V.S. gebruik in een afleveradres in de V.S. Vandaar komen de spullen hetzij als verzamelzending of als handbagage naar Nederland.
Dat adres is gewoon door Ebay geaccepteerd. En ik heb het vanmorgen nog eens gedaan. Zonder problemen.
MAar nu heb ik problemen met een - overigens heel aggressieve verkoper - die weigert te verzenden en zelfs mijn betaling retourneerde, want mijn afleveradres op Ebay (door Ebay geaccepteerd) zou frauduleus zijn.
Tot die conclusie was hij gekomen op grond van het checken van het adres op Google Earth.
Nu heb ik zelf even op GE gekeken en ik kan me achteraf wel voorstellen dat de man achterdochtig wordt. Dat adres ligt midden in een National Park in de V.S..
Dat wist ik niet, maar ik heb de bijnaam van de man (de man op de berg) nooit gekoppeld aan de mogelijkheid dat die berg in een nationaal park lag. Maar Nationaal Park of niet. Het is een geldig adres. Ik heb al meerder zendingen daar af laten leveren en doorgezonden gekregen.
Ik heb zelfs tracking informatie van USPS die dat bevestigt.
Paypal heeft me gemeld dat Amerikanen in het kader van Buyer protection heel spastisch kunnen doen. Dat ze vaak alleen maar verzenden naar mbt wat Paypal noemt 'bevestigde post adressen'.
Is er iemand die al eens met dat bijltje heeft gehakt? Ook zou ik graag willen weten hoe ik Ebay zo ver kan krijgen om de verkoper te bevestigen dat alles in orde is.
Je gooit met termen waar ik geen kaas van heb gegeten, ik verstuur ook wel eens naar een land dat ik denk, Huh bestaat dat of kan die straat wel ? Stuur dan een berichtje met de vraag als het adres klopt, geeft de koper aan Ja. Dan gaat die op de post.
Wat ik je kan aanraden is naar eBay.com bellen, (Niet mailen of eBay Nederland contacteren) heeft toch geen zin.
Als je inderdaad er zoveel verstand van hebt, bel eBay.com gewoon op en leg je voorval neer zij ondernemen ook meteen actie en niet van dat afwachtende....Is mijn ervaring.
En trouwens;
Ik zal niet eens meer zaken willen doen met zo'n verkoper. Gewoon een claim of je geld terug krijgen een lekkere negatieve er tegenaan en opzoek bij een andere verkoper of site naar hetzelfde product.
Welke verkoper is het by the way ?
Dat heb ik gedaan. Inclusief de URL van de website van het resort dat midden in het bos ligt. Sterker nog.
Het gaat om een comic. Ten aanzien van comics bestaat in de V.S. de Certified Guarantee Company. Die houden zich bezig met zeg maar het taxeren van comics. Die sturen mijn zendingen naar hetzelfde adres. De verkoper is dealer van de CGC. Hoe makkelijk zou het voor hem zijn om kontakt op te nemen met de CGC. Maar nee, hij blijft beweren dat ik fraude pleeg.
Wat dat laatste betreft, zit ik eigenlijk te wachten op het moment dat ik kan bewijzen dat hij dat inderdaad aan Ebay heeft gemeld, want dan neem ik hem te grazen.
Maar goed. Veel belangrijker is eigenlijk dat Ebay, die als eerste het probleem uit de wereld zou kunnen helpen, geen moer doet. Hun redenering is 1) de verkoper heeft kenbaar gemaakt dat hij de order wilde annuleren 2) de koper heeft geweigerd daarmee akkoord te gaan 3) de verkoper heeft de verkoop ongedaan gemaakt 4) en - get this - er is dus geen order en 5) en kan dus ook geen probleem zijn (en idd: je kunt het probleem alleen maar met een hele omweg aankaarten. Waarna - surprise, surprise - je gewoon geen antwoord krijgt).
En dat terwijl juist Ebay de lont uit het kruitvat kan halen. Met een simpel bericht aan de verkoper: dit is een bona fides koper.
Waar is de verkoper dan eigenlijk bang voor, als jij dat adres opgeeft dan kan de verkoper vragen als het adres wel klopt - en jij aangeeft dat die juist is gewoon versturen.
Denk dat probleem bij de verkoper ligt...