op 02-10-2011 15:06
Hallo,
Ik heb een tijdje terug een Zauberflöte servies verkocht aan een persoon in Duitsland. Deze heb ik verzonden met TNT, ik heb oprecht m'n best gedaan om dit zo goed mogelijk te verpakken. Veel kranten een goede doos, netjes afgeplakt. Ik heb zelf namelijk ook wel is het een en ander kapot ontvangen en vond dat altijd heel jammer. Dit object (het gaat om een theepot) wat ik heb verstuurd is dus kapot aangekomen. Ik heb in de advertentie gezet dat alle verzendingsrisicos voor de koper zijn, maar deze probeert de kosten toch op mij te verhalen. Wat moet ik nu doen? De gene heeft het geld al in beslag laten nemen op Paypal enzo en ik word er eigenlijk wel een beetje geirriteerd van.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Ik weet echt niet wat ik hier mee moet..
Alvast bedankt!
Nou ik ben inmiddels wat verder,
Het pakket blijkt inderdaad niet verzekerd. Ik had hier eigenlijk geen idee van dat dit kon/moest. Ik ben gewoon naar het postkantoor en heb gezegd dat ik het wilde verzenden. Deze heeft dat blijkbaar ook gewoon gedaan.
Ik ben erg teleurgesteld want gister werd mij verteld dat alle pakketen naar het buitenland automatisch verzekerd werden aan de telefoon, maar dat blijkt nu achteraf te gaan om
Wat nu? Moet ik het volledige bedrag terug betalen? Of moet de koper met mij de kosten delen of iets dergelijks?
En stel nou dat het geschil gesloten raakt, kan de koper of ik zelf dan nog een rechtzaak aanspannen of iets dergelijks. Of is het als het gesloten is gewoon klaar en kan er verder niks meer aan veranderd worden?