op 09-11-2011 15:54
Ik heb zojuist een object gekocht via eBay. Ik kreeg een automatisch bericht in mijn emailaccount, waarin ik via de knop 'betalen' dacht te gaan kunnen betalen, maar dat ging dus niet. Normaal betaal je via Paypal, toch? Nu werd mij verzocht het geld op de privérekening van de verkoper te storten. Geen idee hoe dat moet, ik kreeg geen BIC code, geen IBAN, niks.
Is dit oplichting? Het gaat om een object van 1,50 van een verkoper met hoge ranking.
Ik dacht dat de kopersbescherming alleen gold als ik via ebay met Paypal iets zou betalen. Kan een eBayverkoper ook beslissen dat hij betaald wil worden gewoon op zijn gewone rekening? Hoe zit het dan met mijn aankoopbescherming?
hou er wel rekening mee als jij met een nederlande rekening geld overboekt naar het buitenland dat je hier voor bij de bank extra moet betalen,de bank vraag daar transactie kosten voor,zo kan het zijn dat er zo 8 euro bij komt voor het overboeken naar een buitenlandse rekening.
heb 1 keer geld overgeboekt naar amerika en hier kwamen 48 extra kosten bij voor het overboeken,maar had ik er toen voor over omdat het dan nog goedkoop was voor mij.
en als je betaald met paypal hoeft de koper er geen 21 dagen op te wachten maar 4 week