annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Betalen naar privé-rekening?

Ik heb zojuist een object gekocht via eBay. Ik kreeg een automatisch bericht in mijn emailaccount, waarin ik via de knop 'betalen' dacht te gaan kunnen betalen, maar dat ging dus niet. Normaal betaal je via Paypal, toch? Nu werd mij verzocht het geld op de privérekening van de verkoper te storten. Geen idee hoe dat moet, ik kreeg geen BIC code, geen IBAN, niks. 

Is dit oplichting? Het gaat om een object van 1,50 van een verkoper met hoge ranking.

Ik dacht dat de kopersbescherming alleen gold als ik via ebay met Paypal iets zou betalen. Kan een eBayverkoper ook beslissen dat hij betaald wil worden gewoon op zijn gewone rekening? Hoe zit het dan met mijn aankoopbescherming?

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (5)

Antwoorden (5)

Als u deze verkoper via PayPal betaalt houdt die van uw PayPal betaling van 1,50 vrijwel niets meer over. Bovendien is het graties winkelen dan ook zeer begunstigd.

Verder moet die er dan ook nog eens 21 dagen op gaan wachten.

U geniet alleen kopersbescherming indien u betaald via PP.

wilt u de betaling afronden dan zult u de BIC code en het IBAN nummer moeten vragen aan de verkoper.

Ebay werkt wel standaard met PP alleen kunnen verkopers die al iets langer actief zijn PP uitschakelen, nieuwe verkopers kunnen dit echter niet ook niet binnen je eigen land, als je wilt verkopen in b.v de UK of de VS is PP wel verplicht voor alle verkopers die niet uit dat land afkomstig zijn.

-- Bewerkt door metrijst op 9 Nov 2011 17:05 CET

hou er wel rekening mee als jij met een nederlande rekening geld overboekt naar het buitenland dat je hier voor bij de bank extra moet betalen,de bank vraag daar transactie kosten voor,zo kan het zijn dat er zo 8 euro bij komt voor het overboeken naar een buitenlandse rekening.

heb 1 keer geld overgeboekt naar amerika en hier kwamen 48 extra kosten bij voor het overboeken,maar had ik er toen voor over omdat het dan nog goedkoop was voor mij.

en als je betaald met paypal hoeft de koper er geen 21 dagen op te wachten maar 4 week

Zie jij over welke verkoper het gaat?

De verkoper verzendt overigens wel naar Nederland, dat heeft ze via de email bevestigd. Ik heb ook een totaalbedrag van haar gekregen waarin de verzendkosten al in zijn opgenomen.

Maar ik zie nu dat eBay helemaal niet standaard met Paypal werkt, dat wist ik niet, zoals ik eerder aangaf: ik ben nieuw hier, mijn excuses als ik alles nog niet helemaal weet.

Dan blijft mijn vraag: als ik de betaling afhandel buiten paypal, is er dan nog wel sprake van aankoopbescherming? Of geldt dat alleen als ik het via Paypal doe?

Deze verkoper accepteerd geen PayPal dat is ook te zien in zijn advertentie, betalen kan alleen via overschrijving en daarbij ook deze verkoper verzend alleen binnen Duitsland vandaar dat je ook geen IBAN en BIC nummer krijgt!

Een vraag stellen