annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Betaald, betaald en toch denkt e-bay dat het niet belaald is, of toch wel?

Eind mei items gekocht, vanwege gecombineerde shipping via een kleine omweg betaald (mijn fout). Alles correct bataald, geen rare dingen, ik blij, China blij.

Tot een paar dagen geleden. E-bay denk dat iets niet betaald is en heeft (namens verkoper) een dispute gestart. Ik neem contact op met verkoper en hij heeft gekeken en ziet geen openstaande rekeningen.

Om te voorkomen dat ik uit e-bay gewipt wordt probeer ik (dubbel) te betalen (wetende dat de verkoper het bedrag terug zal storten). Ik kan niet betalen omdat het item reeds is betaald.

Ik kijk naar item en vraag gegevens op en krijg het volgende antwoord:

  • Heb je mijn betaling ontvangen?
    Ja, volgens onze gegevens heeft de verkoper je betaling op 31 mei 2011 ontvangen.

Dan hoop je dat Support een beetje wakker is en blij is dat je een fout hebt ontdekt in het systeem. Neuh, Support zegt Betalen! Maareuh.. ik kan niet betalen. Dan neem je contact op met de verkoper om buiten e-bay om te betalen. Maareuh de verkoper zegt ik heb al betaald. Dan Neem je contact op met de verkoper zodat die het item kan aanmerken als betaald. Maareuh het item is aangemerkt als betaald.

Tja, en dat krijg je twee keer te horen van support.

 

'k weet het niet meer. Het laatste wat ik nog kan doen is de verkoper via een schriftelijke procedure te sommeren om artikelen als betaald te markeren. Iets wat weinig zin heeft omdat de artikelen gemarkeerd zijn als betaald. Maar op één of andere manier wijst Support steeds naar de verkoper dat die iets moet doen, maar die kan niets meer doen.

 

Begrijp je het nog?

Met een paar dagen ben ik m'n account kwijt omdat e-bay denkt dat iets niet betaald is maar aan de andere kant denkt e-bay dat het wel betaald is.

 

Wat kan ik nog doen om mijn account te kunnen behouden?

 

Hele onderwerp weergeven

Update.

 

Zo plotseling dat e-bay zelfstandig een dispute heeft gestart (en ja, bij het overzicht stond echt dat er een dispute was, en ja, volgens hetzelfde overzicht was er gewoon betaald) zo plotseling is het dispute geheel zelfstandig door E-bay gesloten.

 

Een quote uit de eerste mail (met een geschil nummer): eBay heeft een geschil wegens een onbetaald object geopend (...)

 

Een quote uit de laatste mail: We hebben het geschil wegens een onbetaald object voor (...) gesloten omdat het is verlopen.

 

In de tussentijd drie maal contact gehad met Support die (drie maal) wil dat ik betaal (buiten e-bay om) en dat daarna de verkoper de dispute stopt. Support geeft "hulp" met links die niet werken (...).

Ook heb ik meerdere malen contact gehad met de verkoper (my friend) die wanhopig op zoek is geweest naar iets om op te klikken maar dat niet heeft gevonden.

 

Tja.

Nu nog een excuusmailtje van eBay of zo.

Ik heb in ieder geval wel een excuusmailtje naar de verkoper gestuurd, hoewel ik niets verkeerd heb gedaan. En ik weet zeker dat de verkoper eenzelfde soort mail mijn kant op zal sturen, hoewel deze volgens mij ook niets verkeerd heeft gedaan.

 

Super positief de volgende quote uit de laatste mail: Je hoeft niets te doen en je krijgt geen aantekening over een onbetaald object.

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos