annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Betaald, betaald en toch denkt e-bay dat het niet belaald is, of toch wel?

Eind mei items gekocht, vanwege gecombineerde shipping via een kleine omweg betaald (mijn fout). Alles correct bataald, geen rare dingen, ik blij, China blij.

Tot een paar dagen geleden. E-bay denk dat iets niet betaald is en heeft (namens verkoper) een dispute gestart. Ik neem contact op met verkoper en hij heeft gekeken en ziet geen openstaande rekeningen.

Om te voorkomen dat ik uit e-bay gewipt wordt probeer ik (dubbel) te betalen (wetende dat de verkoper het bedrag terug zal storten). Ik kan niet betalen omdat het item reeds is betaald.

Ik kijk naar item en vraag gegevens op en krijg het volgende antwoord:

  • Heb je mijn betaling ontvangen?
    Ja, volgens onze gegevens heeft de verkoper je betaling op 31 mei 2011 ontvangen.

Dan hoop je dat Support een beetje wakker is en blij is dat je een fout hebt ontdekt in het systeem. Neuh, Support zegt Betalen! Maareuh.. ik kan niet betalen. Dan neem je contact op met de verkoper om buiten e-bay om te betalen. Maareuh de verkoper zegt ik heb al betaald. Dan Neem je contact op met de verkoper zodat die het item kan aanmerken als betaald. Maareuh het item is aangemerkt als betaald.

Tja, en dat krijg je twee keer te horen van support.

 

'k weet het niet meer. Het laatste wat ik nog kan doen is de verkoper via een schriftelijke procedure te sommeren om artikelen als betaald te markeren. Iets wat weinig zin heeft omdat de artikelen gemarkeerd zijn als betaald. Maar op één of andere manier wijst Support steeds naar de verkoper dat die iets moet doen, maar die kan niets meer doen.

 

Begrijp je het nog?

Met een paar dagen ben ik m'n account kwijt omdat e-bay denkt dat iets niet betaald is maar aan de andere kant denkt e-bay dat het wel betaald is.

 

Wat kan ik nog doen om mijn account te kunnen behouden?

 

Geaccepteerde oplossingen (3)

Geaccepteerde oplossingen (3)

Update.

 

Zo plotseling dat e-bay zelfstandig een dispute heeft gestart (en ja, bij het overzicht stond echt dat er een dispute was, en ja, volgens hetzelfde overzicht was er gewoon betaald) zo plotseling is het dispute geheel zelfstandig door E-bay gesloten.

 

Een quote uit de eerste mail (met een geschil nummer): eBay heeft een geschil wegens een onbetaald object geopend (...)

 

Een quote uit de laatste mail: We hebben het geschil wegens een onbetaald object voor (...) gesloten omdat het is verlopen.

 

In de tussentijd drie maal contact gehad met Support die (drie maal) wil dat ik betaal (buiten e-bay om) en dat daarna de verkoper de dispute stopt. Support geeft "hulp" met links die niet werken (...).

Ook heb ik meerdere malen contact gehad met de verkoper (my friend) die wanhopig op zoek is geweest naar iets om op te klikken maar dat niet heeft gevonden.

 

Tja.

Nu nog een excuusmailtje van eBay of zo.

Ik heb in ieder geval wel een excuusmailtje naar de verkoper gestuurd, hoewel ik niets verkeerd heb gedaan. En ik weet zeker dat de verkoper eenzelfde soort mail mijn kant op zal sturen, hoewel deze volgens mij ook niets verkeerd heeft gedaan.

 

Super positief de volgende quote uit de laatste mail: Je hoeft niets te doen en je krijgt geen aantekening over een onbetaald object.

ebygumt
Community-lid

ik verwijs voor de volledigheid even naar mijn gebruikersnaam

-- Bewerkt door hetmoetnietgekkerwor.. op 8 Jul 2011 17:36 CEST

Een "dispute"? eBay stuurt je altijd een mail in het Nederlands, met de titel "Geschil nr. xxxxxxx: betaal voor onbetaald object".

 

Een Engelstalig "dispute"-mailtje kan duiden op phishing (om te proberen je wachtwoord te stelen).

 

Staat in jouw Mijn eBay (Alles voor kopen > Geschillen) wel dat je een open geschil hebt?

Antwoorden (1)

Antwoorden (1)

goedenmorgen,

 

dat afdeling customersupport je het advies

geeft om buiten ebay om te betalen? wat

in tegenspraak is m.b.t. al die mails die

ik door de jaren heen gekregen heb dat

het niet veilig zou zijn via een andere internet

betalingssite te betalen verwondert mij en

dat is nog zachtjes uitgedrukt.

 

Ja en dat jij nog eens aan de Chinese

verkoper probeert geld gaat overmaken die bevestigd

dat hij de betaling van je ontvangen heeft

daar kan ik met mijn verstand niet bij.

 

Ja en een email over schorsing sturen? degene

die bij customersupport daar verantwoordelijk

voor is daar heb ik geen woorden voor,

onder het voorbehoud dat het allemaal juist

is wat je hier plaatst.

 

Ja en ebay stuurt mij dus nog steeds

emails dat ik niet moet vergeten om

te betalen, dit terwijl ik razendsnel

alles betaal en dat er zowel door mij

als de verkoper allang en breed feedback

gegeven is.

 

Weer een voorbeeld wat je hier nu meemaakt

van wat er kan gebeuren als ebay zich weer

eens met de koopovereenkomst gaat bemoeien.

 

groetjes Niek

 

 

 

 

 

 

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos