annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Pakketje als briefpost naar China retourneren.

xoxosooph
Community-lid

Hi,

Ik heb laatst een jurkje gekocht dat uit China kwam. De afbeelding lijkt to-taal niet op het plaatje, en dat is zowaar een understatement. Heb er niet veel geld voor betaald, maar de verkoper zegt (volgens beschrijving) binnen 30 dagen ook de shipping te refunden.

Wanneer ik een mailtje stuurde dat ik graag wilde terugsturen kreeg ik meteen een mailtje terug. Prima, het is een pakketje van 115 gram en past (als ik het luchtdicht verpak) prima door een brievenbus.

Pakketkosten terug naar Chijna zijn 24 euro, via de briefpost 4,75 euro.

Wanneer ik vraag of ook mijn verzendkosten gerefund worden, krijg ik geen antwoord meer. Als ik het als brief post, krijg ik geen bevestiging dat ik het ook daadwerkelijk verzonden heb, dus ben ik het geld van het kledingstuk + de verzendkosten kwijt. 24 euro voor een pakket vind ik wel erg duur maar vind het vreemd dat ik geen reactie krijg.

Kan die jurk natuurlijk ook net zo goed weggooien omdat het echt complete troep is en ik vind dat ze het niet onder deze foto mogen verkopen.

Wat kan/zal ik het beste doen?

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

Zoals reeds aangegeven is terugsturen zonder T&T en handtekening een zinloze onderneming. Het beste kunt u uw financiële verlies nemen, welke in dit geval niet hoog is zoals u aangeeft, en een feedback achterlaten. Ik kan u nu met zekerheid zeggen dat u alles kwijt bent als u het middels brievenbuspost retour stuurt.

Antwoorden (4)

Antwoorden (4)

Hallo,

Ik heb een soortgelijke ervaring met een bedrijf uit China. Op Printrest staan ontzettend veel van deze onbetrouwbare handelaren met o.a. dames truien. De foto's op de site komen absoluut niet overeen met de werkelijke kwaliteit. Het valt mij op dat b.v. één bedrijf in China verschillende firmanamen gebruikt met allemaal hetzelfde aanbod van rotzooi. Ik kan iedereen niet genoeg waarschuwen, KOOP GEEN ARTIKELEN bij dit soort bedrijven want u wordt OPGELICHT!!! Wanneer u het pakket retour wilt sturen zijn de verzendkosten enorm hoog en is men nog steeds niet zeker of dit bedrijf uw aankoopbedrag terugstort. Al met al laat u niet verleiden door de mooie plaatjes op de verschillende sites want dit is niet wat u thuis gestuurd krijgt. Ik snap trouwens niet dat Printrest deze adverteerders toelaat op hun site, dit doet afbreuk aan het imago van Printrest.

nog even uw laatste opmerking;

 

Inderdaad kunt u dat nu niet meer doen. In de toekomst wel. Dit was lesgeld....

 

xoxosooph
Community-lid

M'n vraag is deels beantwoord.

Heb namelijk wel al gevraagd of ik het kan retourneren, dan kan ik niet ontvangen wss niet claimen.

het_regent
Community-lid

Retour verzendkosten krijgt u nooit terug daarom is een claim 'niet als omschreven' voor goedkope items inderdaad zinloos en kunt u, teneinde kosten te besparen, het beste het item in de vuilbak deponeren.

Een claim voor 'niet ontvangen' zou in dit geval wel kunnen werken.

Een vraag stellen