Mijn pakket is spoorloos?
- Abonneren op RSS-feed
- Alle onderwerpen als nieuw markeren
- Onderwerp als gelezen markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Printervriendelijke pagina
- Ongepaste inhoud melden
op 11-07-2015 01:51
Mijn pakket is vanuit Amerika verstuurd en overgeleverd aan Interpost.
Het zou vervolgens in Hub Amsterdam zijn (HUB AMS) die het hebben overgeleverd aan PostNL.
Dit zijn de gegevens die ik via de track kreeg;
Select your tracking number for more details:
- Your tracking number: 3STBVE5681***
- 01/07/2015 19:14Ready to Ship01/07/2015 20:24Shipped06/07/2015 10:10In TransitReceived at HUB AMS06/07/2015 11:05In TransitDe zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar06/07/2015 17:34In TransitShipped from HUB AMS06/07/2015 23:19In TransitZending opgehaald en in sorteerproces07/07/2015 08:24In Transit
Zending nog in sorteerproces; aflevering 1 dag vertraagd07/07/2015 17:12In Transit
Zending opgehaald en in sorteerproces07/07/2015 19:15Out for DeliveryZending zit in afleverroute07/07/2015 20:56In TransitZending opgehaald en in sorteerproces08/07/2015 08:32In TransitZending gesorteerd in sorteercentrum08/07/2015 08:42Out for DeliveryChauffeur is onderweg08/07/2015 12:04Returned at WarehousUnknown08/07/2015 13:35Returned to CustomerUnknown08/07/2015 16:41Returned to CustomerUnknown...."Unknown"
Toch wel een beetje ongerust heb ik op 10/07/15 contact opgenomen met PostNL met de vraag wat er nu aan de had was.
PostNL beweerd dat het pakketje zou zijn afgeleverd op huisnummer 80. (ik woon op huisnummer 68, en dat stond ook duidelijk als adres in de link van het trackingsnummer...)
Hun beweerde dat het pakketje vanuit Amesfoort naar nr 80 gestuurd was, en daar was afgeleverd.
Bij navraag aan huis nr 80 hebben ze geen pakketje ontvangen. Toen ik dit doorgaf aan PostNL zeiden hun dat ik maar contact moest opnemen met de persoon die het pakketje verzonden heeft vanuit Amerika.....? Terwijl overduidelijk de fout hier in Nederland begonnen is. Via het trackingsnummer was duidelijk mijn juiste adres te zien, dus ik heb geen idee hoe men nu bij huisnr 80 komt. (waar volgens de bewoners ook niks afgeleverd is)
Ze konden mij ook geen contact gegevens geven van waar het verstuurd zou zijn vanuit Amesfoort. (naam, adres, telefoonnummer)
Zelf heb ik nog proberen zoeken naar contactgegevens van HUB Amsterdam, maar heb echt totaal niks kunnen vinden, zelfs geen website.
Ik zit dus redelijk met de handen in het haar; wat is er nu met mijn pakketje gebeurd, hoe kan ik hem terugvinden en wie moet ik ervoor contacteren?
Geaccepteerde oplossingen (0)
Antwoorden (4)
Antwoorden (4)
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Hallo
ik heb een rusischise kijker gekocht via E-Bay in duitsland
het geld overgemaagt op dinsdag 7 juli
het geld is aangekomen
en hebben het pakj op donderdag 9juli verstuurd
maar is op maandag 13 juli nog niet aangekomen kan dat
mvg Fons
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
en is hij al aangekomen? ik wacht al anderhalve maand en heb hem nog steeds niet
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
pakjes vanuit het buitenland zijn minimaal 10 werkdagen onderweg, kan gemakkelijk oplopen tot een maand.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
verzenders zijn officieel verantwoordelijk, die moeten kunnen aantonen dat de geadresseerde het pakje in ontvangst heeft genomen. met andere woorden de verkoper moet je een bewijs kunnen overhandigen, met daarop bijvoorbeeld een handtekening ontvangst en geslaagde afleverdatum.
als ik het bovenstaande zo beoordeel is het retour verkoper gegaan
als hij dat niet kan, dan kun je hem aansprakelijk stellen en de schade als vergoeding claimen voor vermiste pakjes, de verzender kan zich hier wel of niet tegen verzekeren, maar dat is zijn overweging en heb jij geen boodschap aan.
als je voldoet aan de ebay kopers bescherming, kun je via ebay of paypal een claim indienen.
let wel goed op, los het bij voorkeur met je verkoper onderling op.
paypal/ebay werken systematisch en daardoor kunnen terechte claim automatisch worden afgewezen met een hoop verdere ellende enkel om het feit er een verzendcode was opgegeven door de verkoper. Dan heb je heel wat (juridische kennis en de juiste contacten) nodig om dat nog recht te zetten. gelukkig heb ik er nooit problemen mee gehad.