op 11-07-2015 01:51
Mijn pakket is vanuit Amerika verstuurd en overgeleverd aan Interpost.
Het zou vervolgens in Hub Amsterdam zijn (HUB AMS) die het hebben overgeleverd aan PostNL.
Dit zijn de gegevens die ik via de track kreeg;
Select your tracking number for more details:
verzenders zijn officieel verantwoordelijk, die moeten kunnen aantonen dat de geadresseerde het pakje in ontvangst heeft genomen. met andere woorden de verkoper moet je een bewijs kunnen overhandigen, met daarop bijvoorbeeld een handtekening ontvangst en geslaagde afleverdatum.
als ik het bovenstaande zo beoordeel is het retour verkoper gegaan
als hij dat niet kan, dan kun je hem aansprakelijk stellen en de schade als vergoeding claimen voor vermiste pakjes, de verzender kan zich hier wel of niet tegen verzekeren, maar dat is zijn overweging en heb jij geen boodschap aan.
als je voldoet aan de ebay kopers bescherming, kun je via ebay of paypal een claim indienen.
let wel goed op, los het bij voorkeur met je verkoper onderling op.
paypal/ebay werken systematisch en daardoor kunnen terechte claim automatisch worden afgewezen met een hoop verdere ellende enkel om het feit er een verzendcode was opgegeven door de verkoper. Dan heb je heel wat (juridische kennis en de juiste contacten) nodig om dat nog recht te zetten. gelukkig heb ik er nooit problemen mee gehad.