annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe kom in achter de postcode en de woonplaats van de verkoper (noodzakelijk voor overschrijving!)?

Ik heb iets gekocht via een verkoper in DL, maar ik kan het geld niet overmaken omdat e-bay niet alle gegevens levert die ik nodig heb om het geld over te maken, namelijk de postcode en de woonplaats van de begunstigde. Zonder die gegevens kan ik de betaalopdracht niet versturen. Hoe kom ik aan deze gegevens en waarom wordt dit niet standaard vermeld als ik dit nodig heb voor betaling?

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (7)

Antwoorden (7)

In de advertentie staat halverwege de uitgebreide pagina naam en adres van de verkoper.

Haast u niet,want ze zijn even afwezig.

Ebay NL is alleen weggelegd voor de volhardende internetkoper....

Ik heb via een vraag aan de verkoper om de gegevens gevraagd, maar in het antwoord herhaald hij enkel de betaalgegevens die ik al heb en niet de postcode en woonplaats.

Ook met ebay heb ik contact gehad. Lange tijd geleden dat ik zo sterk het gevoel had van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Met de gemeente of de belastingdienst is het nog makkelijker zaken doen!

De conclusie is dat ik maar ga proberen via een ander kanaal het product te kopen. Ik wil me niet door ebay laten dwingen om paypal te gebruiken en om eerlijk te zijn heb ik het punt al bereikt dat ik eigenlijk liever helemaal geen zaken doe via ebay. Dit is mijn eerste ervaring met de Nederlandse ebay en die is teleurstellend en frustrerend.

en daarbij.... u heeft al gekocht en deint nu nog even te betalen. Het object dan maar ergens anders kopen omdat u de postcode niet kan vinden is geheel niet aan de orde bij ebay. Dan krijgt u een aantekening wegens niet betalen en als dat er teveel zijn wordt uw account ook nog eens geschorst

Als u een liefhebber van het werk van Franz Kafka bent zult u de ervaringen met eBay en vooral de communicatie ermee beslist kunnen invoelen.

In principe is IBAN en naam voldoende maar sommige banken vragen om meer gegevens.

U komt aan deze gegevens door het stellen van een vraag aan de verkoper. Dat kan door het gebruiken van 'contact opnemen met verkoper' bij het item bij de Aankoopgeschiedenis lijst op Mijn eBay. Klik door totdat u zelf een vraag kan stellen en gebruik niet de voorgebakken standaard antwoorden. Soms is dit niet mogelijk overigens.

eBay geeft geen adresgegevens meer zodat u meer in de richting van PayPal wordt geleid wat een hogere opbrengst voor eBay genereert. Voor een koper is dit de beste keuze vanwege de aankoopbescherming, voor een verkoper is dit om dezelfde reden en vanwege de hoge kosten de slechtste keuze.

eBay levert deze gegevens niet (meer) omdat het de bedoeling is dat u PayPal gebruikt. Bij een ING bank overschrijving hoeft u zelfs de naam niet te weten, bij andere banken is alleen de naam, naast rekeningnummer natuurlijk, verplicht.

Een vraag stellen