annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay opent geschil: koper is verdachte nr 1

Een verkoper verzuimde onlangs de verzendprijs in te vullen op het betaalformulier, ondanks drie verzoeken van mij - onder Totaal Aanvragen. Na een week "opende" Ebay een "geschil", met de waarschuwing dat ik het risico liep geroyeerd te worden. Dat bericht kreeg ik op mijn emailadres en in mijn ebay-postvak. Mijn emailprovider gaf wel een mogelijkheid om te antwoorden aan, maar ebay in het postvak niet. Ik heb op mijn email geen antwoord gekregen. De verkoper heeft te elfder ure toch de verzendprijs ingevuld en toen ik had betaald meldde ebay prompt, dus automatisch, dat het geschil was gesloten. De waarschuwing dat het verkeerd voor mij had kunnen aflopen, werd herhaald.

Waarom heeft Ebay geen controle ingebouwd op onvolledige facturen? En waarom heeft Ebay niet gewoon een helpdesk die antwoord  geeft op dit soort vragen?

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (3)

Antwoorden (3)

De verkoper heeft dit ooit ingesteld maar het geschil word automatisch geopend. Op dat moment doet de verkoper hier niets voor. Misschien was de verkoper een paar dagen weg.... Blijf wel vervelend natuurlijk maar ik zou er niet zo veel aandacht aan besteden.

Dan is het dus niet Ebay dat het geschil opent, maar de verkoper. Het bericht is dus feitelijk onjuist. Bovendien kan de verkoper zo'n "geschil" openen terwijl hij het de koper onmogelijk maakt om te betalen, door het betaalformulier niet correct in te vullen.

Veel verkopers stellen in dat er automatisch een geschil geopend word na een bepaalde tijd. Dit kan 4 dagen zijn maar ook 1 week of 2 weken of zelfs langer. Deze ''manager'' kijkt niet naar de factuur etc, gaat volledig automatisch. Het verhaal van schorsing etc. is standaard en volgens mij  niet erg veel gebruikt.

Een vraag stellen