op 03-07-2013 04:06
Een verkoper verzuimde onlangs de verzendprijs in te vullen op het betaalformulier, ondanks drie verzoeken van mij - onder Totaal Aanvragen. Na een week "opende" Ebay een "geschil", met de waarschuwing dat ik het risico liep geroyeerd te worden. Dat bericht kreeg ik op mijn emailadres en in mijn ebay-postvak. Mijn emailprovider gaf wel een mogelijkheid om te antwoorden aan, maar ebay in het postvak niet. Ik heb op mijn email geen antwoord gekregen. De verkoper heeft te elfder ure toch de verzendprijs ingevuld en toen ik had betaald meldde ebay prompt, dus automatisch, dat het geschil was gesloten. De waarschuwing dat het verkeerd voor mij had kunnen aflopen, werd herhaald.
Waarom heeft Ebay geen controle ingebouwd op onvolledige facturen? En waarom heeft Ebay niet gewoon een helpdesk die antwoord geeft op dit soort vragen?
Veel verkopers stellen in dat er automatisch een geschil geopend word na een bepaalde tijd. Dit kan 4 dagen zijn maar ook 1 week of 2 weken of zelfs langer. Deze ''manager'' kijkt niet naar de factuur etc, gaat volledig automatisch. Het verhaal van schorsing etc. is standaard en volgens mij niet erg veel gebruikt.